محتوای خبری معاونت پژوهشی

فراخوان پژوهشی

فراخوان مرکز تحقیقات عدالت در سلامت

مرکز تحقیقات عدالت در سلامت از همه دانشگاهیان، محققان، دانشجویان و علاقه مندان دعوت می‌کند تا ایده ها و طرح های پژوهشی نوآورانه خود را تا تاریخ 30 آبان ماه 1401 به این مرکز ارائه کرده و از حمایت مالی بهره مند شوند.

حمایت از ایده های پژوهشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات عدالت در سلامت، این مرکز در نظر دارد تا سقف 500 میلیون ریال از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه با محوریت عدالت در سلامت در دوران پساکووید-19 با تمرکز بر دستورکار جدید سلامت حمایت کند.

باوجود گسترش علوم ازجمله علوم زیستی و اجتماعی، هم راستا با گسترش پدیده جهانی شدن، جهان امروز شاهد افزایش شکاف‌های عمیق در سلامت و مراقبت‌های سلامت است. این شکاف و نابرابری هم در درون جوامع و هم در بین جوامع و کشورهای جهان مشهود است. معضلی که بر کیفیت دریافت خدمات سلامت در گروه‌های مختلف نژادی، فرهنگی، اقتصادی، جنسی و غیره تاثیر معکوس برجای می‌گذارد. تجربه کووید-19 به جهان نشان داد که باوجود ارتقا سطح سلامت در جوامع، نظام‌های سلامت در بسیاری از کشورها آمادگی کامل برای محافظت از سلامت جمعیت خود را ندارند. چنین شرایطی لزوم تقویت نظام‌های سلامت در جهت دستیابی به هدف غایی پوشش همگانی، عادلانه و با کیفیت سلامت در جهت نیل به توسعه پایدار را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
در این راستا، مرکز تحقیقات عدالت در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان دبیرخانه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقاتی تخصصی در حوزه عدالت در سلامت در کشور، از کلیه دانشگاهیان، محققین، دانشجویان و علاقمندان دعوت می‌نماید طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه خود با محوریت عدالت در سلامت در دوران پساکووید-19 با تمرکز بر دستورکار جدید سلامت را به این مرکز ارائه نموده و تا سقف 500 میلیون ریال از حمایت مالی برخوردار شوند.

هدف از این فراخوان حمایت مالی از پژوهش‌های نوآورانه و بین رشته ای است که برای درک بهتر، کاهش یا بهبود بی عدالتی در سلامت در دوران پساکووید-19طراحی شده اند. از علاقه مندان دعوت می‌شود خلاصه سه صفحه‌ای از ایده‌های پژوهشی خود را تا ساعت 12 شب شنبه 30 آبان 1401 بر اساس قالب مشخص شده تهیه نموده و در فرم تعبیه شده در وب سایت این مرکز بارگذاری نمایند. خلاصه پیشنهاده‌ها ابتدا در شورای پژوهشی مرکز تحقیقات عدالت در سلامت و با حضور داورانی خارج از مرکز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. از آن دسته از شرکت کنندگانی که خلاصه پیشنهاده آنها در این مرحله مورد پذیرش قرار گیرد دعوت می‌شود متن کامل پیشنهاده خود را جهت بررسی بیشتر ارسال نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت در فراخوان و ارسال پیشنهاده های خود اینجا کلیک کنید.

فاطمه یافتیان
تهیه کننده:

فاطمه یافتیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *