محتوای خبری معاونت دانشجویی

شیوه نامه اجرایی آئین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب وزارتین بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری تدوین و ابلاغ شد

بازنگری شیوه نامه انضباطی دانشجویان در آبان ماه 1401 توسط دبیرخانه شورای مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری تکمیل و در تاریخ 1401/09/01 به دبیرخانه های دانشگاه ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، مهندس سید صومعه دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح گفت: این شیوه نامه مشتمل بر 7 بخش، 125 ماده و 126 تبصره است و در تاریخ اول آذر 1401 به دانشگاه ها ابلاغ و لازم الاجرا می باشد.
دبیر شورای انضباطی دانشجویان ادامه داد: در این شیوه نامه اصلاحات ساختاری و محتوایی خوبی انجام شده است به طوری که تصمیمات در مورد تخلفات انضباطی عدالت محور و حقوقی تر شده است.
همچنین ساختار شورای بدوی و تجدید نظر در ترکیب اعضا و نحوه تشکیل جلسات تغییر یافته است تا بار حقوقی جلسات شورای انضباطی را افزایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: آخرین شیوه نامه شورای انضباطی دانشجویان به سال 1398 بر می گردد که باتوجه به تغییر شرایط و محیط دانشگاه ها و همچنین روند رشد تکنولوژی و نوع آسیب های اجتماعی و تخلفات انضباطی طی 10 سال گذشته شیوه نامه قبلی در مواردی پاسخ گوی مطمئن و دقیقی برای تخلفات امروزی نبود. بنابراین ضرورت اصلاحات در شیوه نامه قبلی و متناسب کردن با شرایط روز احساس می شد که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری این مهم اتفاق افتاد.

جهت دریافت شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان کلیک کنید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *