برگزاری دومین پنل مجازی مدیریت موکورمایکوزیس در راستای توانمندسازی و به روز رسانی کادر درمان بیماران مبتلا به کووید در سراسر کشور

دومین پنل مجازی مدیریت موکورمایکوزیس با همکاری مشترک معاونت درمان دانشگاه و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور بیش از 800 شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، دومین پنل مجازی مدیریت موکورمایکوزیس با همکاری مشترک معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و به روز رسانی کادر درمان بیماران مبتلا به کووید در سراسر کشور با حضور دکتر سید علی دهقان متخصص بیماری‌های عفونی گرداننده پنل، دکتر آذین طبری متخصص گوش و حلق و بینی، دکتر فرزاد پاکدل متخصص چشم‌پزشکی دکتر ارژنگ قهرمانی متخصص جراح پلاستیک و دکتر اصغر حاجی پور متخصص بیهوشی پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در بستر شبکه اجتماعی تخصصی Tritapp با  بیش از 800 شرکت کننده  برگزار شد.

دکتر دهقان ضمن تشکر از دکتر علامه معاون درمان دانشگاه در خصوص هدف از برگزاری این پنل گفت: میزان ابتلا موکورمایکوزیس به دنبال کووید دلتا افزایش پیداکرده است. تجربه‌ای که در کشور هندوستان هم شاهد آن بودیم و اکنون در کشور ما با افزایش بیماران مبتلابه این بیماری مواجه هستیم. در اوایل شهریورماه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تیم درمانی از گروه‌های مرتبط را تشکیل دادیم و کار به‌صورت تیمی آغاز شد، چالش اصلی بیمارستان، ارجاعات متعدد بیماران از سراسر کشور بود، بیش از ۸۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان مبتلابه موکورمایکوزیس از شهرها و حتی مراکز دیگر در استان تهران هستند و این موضوع نگران‌کننده می‌باشد.

وی افزود: در خصوص کنترل و درمان این بیماری تشخیص سریع از اهمیت بسیاری برخوردار است. در همین ارجاعات گاهی زمان از دست می‌رود و بیمار دچار آسیب می‌شود.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اظهار داشت: با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت شرکت در این پنل برای استان‌های مختلف کشور الزام‌آور شد تا بتوانیم با به اشتراک‌گذاری تجارب و اطلاعات خود با همکاران در سراسر کشور اطلاعات آن‌ها را افزایش دهیم. این بیماری قابلیت کنترل در استان‌های مختلف کشور را دارد و ما به دنبال توانمندسازی استان‌های مختلف به‌منظور انسجام و هماهنگی برای مدیریت و درمان این بیماری هستیم.

در این پنل دکتر طبری  و دکتر پاکدل هر یک ضمن بررسی پرونده یک بیمار به اهمیت نقش متخصصین گوش و حلق و بینی و چشم پزشکی در تشخیص و درمان  سریع این بیماری پرداختند.

دکتر پاکدل گفت:.  اولویت اول تیم درمان نجات بیماران است و اگر هر اوربیتی قابل نجات یافتن باشد، تمام سعی خود را انجام می‌دهیم. در شرایط کمبود امکانات بهتر است الگوریتم خاصی را در نظر بگیریم تا بتوانیم جان بیماران بیشتری را نجات دهیم. لازم است قدم‌هایی سریع برداشته و منسجم باشیم در بیمارستان امام خمینی تشکیل سریع تیم درمانی نشان‌دهنده عقبه قوی، همدلی و همراهی متخصصین مختلف بود.

دکتر قهرمانی در خصوص روش‌های مختلف بازسازی اعضای مختلف، نحوه بازسازی قسمت مختلف دچار آسیب، فلپ های که برای قسمت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، نحوه قرارگیری فلپ ها برای بازسازی قسمت‌های مختلف و بهترین فلپ‌ها برای بازسازی در آسیب‌های مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر حاجی پور به بیان ملاحظات بیهوشی در این جراحی‌ها و راهنمای موجود پرداخت و گفت: مسائل متابولیکی مخصوصاً دیابت بسیار حائز اهمیت است و مواجه با این بیماری به پیک پنجم ختم نشده و به‌صورت صعودی، رو به افزایش خواهد بود.

در پایان به سؤالات مطرح‌شده توسط شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد و از متخصصین شهرهای مختلف درخواست شد، برای پنل های بعدی کیس هایی که با آن‌ها مواجه هستند را به اشتراک گذاشته تا موردبررسی قرار گیرد.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *