جلسه هم اندیشی در بیمارستان سینا

معاون درمان دانشگاه بر اجرایی شدن مصوبات جلسات هم اندیشی با بیمارستان ها به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات تاکید کرد

جلسه هم‌اندیشی چالش‌های بیمارستان سینا با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، دکتر محمد طالب پور رئیس بیمارستان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست هم‌اندیشی پیرامون چالش‌های موجود بیمارستان سینا با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان، دکتر محمد طالب پور رئیس بیمارستان، مدیران و روسای ادارات معاونت درمان و تیم مدیریتی بیمارستان شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد.

ظرفیت مناسب بیمارستان سینا در گردشگری سلامت  
دکتر ناطقی هدف از جلسه را احصا چالش‌ها و مشکلات موجود در بیمارستان دانست و گفت: بازدیدهای دوره‌ای که انجام می‌شود با بازدیدهای نظارتی و فنی متفاوت است. علت حضور ما با تیم کامل معاونت درمان در بیمارستان، از این لحاظ است که از چالش‌ها و مشکلات بیمارستان مرتبط با معاونت درمان یا مسائل که ما می‌توانیم در تسریع آن‌ها کمک کنیم مطلع شویم. گاهی اقدامات اصلاحی باید در معاونت درمان صورت گیرد و گاهی این اصلاحات در بیمارستان انجام شود. گزارش جلسات با بیمارستان‌ها در هیئت‌رئیسه دانشگاه مطرح خواهد شد. به دنبال اجرایی شدن مصوبات هستیم و این جلسات جنبه نمایشی ندارد.
وی افزود: در معاونت درمان در بحث گردشگری سلامت تلاش‌های بسیاری کردیم، بیمارستان سینا پتانسیل خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند چالش‌های مالی برای پزشکان و پرستاران را تا حدی از این طریق برطرف کند. در این جلسات ما بیشتر شنونده خواهیم بود. یکی از اقداماتی که در معاونت درمان انجام خواهیم داد ارزیابی کیفی عملکرد پزشکان است. به‌منظور تحقق عدالت به‌ویژه در پرداختی‌ها نیاز به راه‌اندازی این ارزیابی‌ها داریم.

چالش های موجود در بیمارستان سینا
دکتر طالب پور ضمن خوشامدگویی به دکتر ناطقی و تیم همراه به بیان چالش‌های موجود پرداخت و گفت: در برنامه توسعه بیمارستان به دنبال ارتقا بافت بیمارستان هستیم که مشکل انتقال بیماران نیز کاهش می‌یابد. در حال حاضر از بزرگ‌ترین چالش‌های ما درآمد کارکنان بیمارستان و نیروهای درمان است. اگر دانشگاه اختیار بیشتری در درآمدهای بیمارستان به ما بدهد، می‌توانیم اقدامات تشویقی برای کادر درمان داشته باشیم، مخصوصاً در حیطه پرستاری و رزیدنت‌ها که فشار کاری و روانی بسیاری را تحمل می‌کنند. علاوه بر مسائل مالی با اقدامات معنوی همچون تقدیرنامه یا مسافرت رایگان می‌توان انگیزه ایجاد کرد.
وی افزود: از دیگر چالش‌های ما بافت فرسوده بیمارستان و فشارهای شهرداری است که باید به دنبال راهکار باشیم، توسعه پارکینگ بیمارستان به‌ویژه در سال‌های آینده با توجه به توسعه بیمارستان بسیار ضروری خواهد بود. موضوع دیگر با توجه به بحران‌خیز بودن منطقه، توسعه بخش‌های مراقبت ویژه ICU است که از اولویت‌های بیمارستان می‌باشد.

استفاده از اپلیکیشن موبایل راه موفقیت نسخه نویسی الکترونیک
رئیس بیمارستان سینا اظهار داشت: حضور منشی مسلط به مهارت رایانه و اقدامات الکترونیک منجر به ارتقا کیفیت خدمات ارائه‌شده در درمانگاه‌ها می‌شود. تعدد سامانه‌ها بسیار است و نیروی انسانی که ثبت داده‌ها را انجام دهند کمبود داریم. اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک از طریق اپلیکیشن موبایل مسیر خواهد بود.
دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان دانشگاه ضمن تشکر از تیم مدیریتی بیمارستان گفت: با وزارت خانه در تعامل هستیم تمام سامانه‌ها با HIS بیمارستان‌ها متصل شود تا چالش‌ها کمتر شود. در خصوص راهنمای بالینی وزارت بهداشت برای هر خدمت استاندارد و راهنمای بالینی تدوین کرده که اگر خدمتی طبق این استانداردها نباشد مشمول کسور می‌شود و لازم است گروه‌های مختلف دستورالعمل مربوطه را مطالعه کرده و رعایت کنند و حتی ممکن است برخی فرایندهای درمانی تغییر کند.
مدیر درمان دانشگاه اظهار داشت: کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات در وزارت بهداشت مشترک است اما در بیمارستان‌های بزرگ دانشگاه همچون سینا به‌صورت مجزا برگزار می‌شود که می‌خواهیم این فرایند تداوم داشته باشد.
دکتر محمدرضا جعفری مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان پیرامون فرآیند ویزیت بیماران مبتلابه کووید 19 توسط رزیدنت و پزشکان عمومی و تفاوت این مدل در بیمارستان سینا با سایر بیمارستان‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری دانشگاه ضمن تشکر از نگاه مثبت تیم مدیریتی بیمارستان در خصوص کادر پرستاری به بیان چالش‌های همچون کمبود نیرو در بخش‌های سکته قلبی، کمبود کمک بهیار و امکانات رفاهی برای پرستاران به‌ویژه در شیفت عصر و شب که بتوان به‌صورت بهینه و با تغییر کاربری از فضاهای موجود استفاده کرد، پرداخت و گفت: خوشبختانه در این بیمارستان رضایتمندی پرستاران بالا است.
دکتر مهدی ابراهیمی معاون درمان بیمارستان در خصوص چالش‌های موجود گفت: تجهیزات پزشکی و جایگزین کردن تجهیزات؛ کمبود نیروی انسانی به‌ویژه در قسمت خدمات، بیماریار و کمک بهیار که با استانداردهای اعتباربخشی و دستورالعمل‌های کشوری فاصله زیادی دارد و مشکلات تهیه دارو ازجمله چالش‌های موجود در بیمارستان است.
مهندس هادی مخبر مشاور رئیس بیمارستان در خصوص پروانه بیمارستان و نکاتی که معاونت بهداشت مطرح کردند نکاتی را بیان کرد. مخبر در صورت داشتن سیستم در بخش‌ها می‌توانیم نسخه‌نویسی الکترونیک را در بخش انجام داده و کار را سروسامان دهیم.
مینا نجفی مترون بیمارستان بر کمبود نیروی انسانی و نیاز بسیار با توجه به پراکندگی ساختمان‌های بیمارستان تأکید کرد.
مریم رادین منش رئیس اداره اقتصاد بیمه و استاندارد به گزارش عملکرد درآمد اختصاصی، تخصیص عملکرد مصدومان ترافیکی، کاهش فرانشیز هزینه کرد، عملکرد مقیمی، نیازمندان و بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت.
مهندس مهرنوش لطفی مسئول اداره تجهیزات پزشکی گفت: در بسیاری از موارد برای دریافت تجهیزات پیگیری مستمر بیمارستان از هیئت‌امنا نیاز است. زمان برگزاری کمیته‌های تجهیزات پزشکی را به معاونت درمان اطلاع داده و صورت‌جلسات را برای ما ارسال کنند.
مرجانه تقوی رئیس اداره نظارت بر درمان بستری به بیان نکاتی پیرامون رسیدگی به شکایات، چالش‌های مربوط به واحدهای مختلف همچون کنترل عفونت، مددکاری، ایمنی بیمار، اورژانس، مدیریت فناوری اطلاعات، تصویربرداری و مدیریت بحران پرداخت.
سارا زین‌العابدین مقدم کارشناس اداره صدور پروانه‌ها موافقت اصولی در چند مورد مربوط به بیمارستان و درخواست‌های آن‌ها را مطرح کرد.
شیما هادوی مسئول تغذیه بالینی و گردشگری سلامت معاونت درمان فرآیند جذب بیمار، قرارداد با شرکت‌های تسهیل گر و توزیع بیمار از معاونت درمان را تبیین کرد.
اولویت‌بندی خرید تجهیزات در هیئت‌امنا، داشتن برنامه عملیاتی برای خرید تجهیزات اعلان و اطفا حریق، فرایند ویزیت بیماران مبتلابه کووید فرآیند برگزاری کمیته مرگ‌ومیر، شفافیت سازوکار پرداخت به پزشکان در گردشگری سلامت و مشکلات HIS از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *