در جلسه مرکز طبی کودکان

معاون درمان دانشگاه هدف از جلسات هم‌اندیشی در بیمارستان‌ها را اشراف بیشتر به چالش های موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها دانست

جلسه هم اندیشی چالش های مرکز طبی کودکان با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه ، دکتر شروین بدو رئیس بیمارستان و مدیران و مسئولان معاونت درمان و بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست هم اندیشی پیرامون چالش‌های موجود در بیمارستان مرکز طبی کودکان با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان، دکتر شروین بدو رئیس بیمارستان، مدیران و روسای ادارات معاونت درمان و تیم مدیریتی بیمارستان شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد.
دکتر ناطقی هدف از جلسه را احصا چالش‌ها و مشکلات موجود در بیمارستان دانست و گفت: این جلسات هم اندیشی به منظور اشراف بیشتر به موضوعات و چالش‌های موجود است تا بتوانیم موضوعاتی که قابل حل هستند به سرعت رفع کنیم و خدمت رسانی مناسب‌تری به بیماران انجام دهیم. گاهی چالش‌ها مربوط به سیاست‌های کلی‌تر است که نیاز به تأمل بیشتر و زیرساخت‌های دیگری دارد که در دستورکار قرار خواهد گرفت و قدم به قدم برای حل آن برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: بازدید‌ها به صورت هفتگی از بیمارستان‌های دانشگاه صورت خواهد گرفت. اولین بیمارستان مرکز طبی کودکان است که تیم فعلی به چالش‌ها و مشکلات اشراف کامل دارند. در این بازدید‌ها ما در معاونت درمان درک بهتری از وضعیت موجود پیدا خواهیم کرد.
معاون درمان دانشگاه بر پیگیری فعالانه معاونت درمان تا رفع کامل چالش‌ها تاکید کرد.
دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان دانشگاه ضمن تشکر از تیم مدیریتی بیمارستان گفت: پیشنهاد خوب و به جای   بازدید بیمارستان‌ها از سوی دکتر ناطقی بود.   آیین نامه  مدیریت تخت به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است. بیمارستان‌های ریفرال همچون مرکز طبی که قطب علمی اطفال کشور است باید شخصی را برای مدیریت تخت و برقراری ارتباط با بیماران معرفی کند تا برای زمان بستری برنامه‌ ریزی صورت گیرد. مدیریت تخت الکترونیک برنامه‌ ریزی بستری بیماران را مهیا می‌ کند، هرچند که کار بسیار تخصصی و پیچیده است، اما راهگشا خواهد بود.

حضور پر رنگ‌تر کارشناسان بیماری‌های خاص در بیمارستان‌ها درآینده
وی افزود: موضوع دیگر بیماری‌ های خاص بوده که در سطح دانشگاه در حال تحول است و   نیاز به معرفی رابط دارد که پیگیر حل مشکلات و چالش‌ های این قشر همچون تهیه دارو، مسائل مالی و صورتحسابها شود. در آینده کارشناس بیماری خاص نقش پررنگ‌ تری در بیمارستان پیدا خواهد کرد. بیماران خاص تعدادشان زیاد است و باید به این سمت برویم که کارشناس جداگانه داشته باشد.
مدیر درمان دانشگاه اظهار داشت: در خصوص مددکاری اجتماعی حرکت از سمت مددکار اجتماعی به سمت مددکاری بالینی اجتماعی خواهد بود تا بتوانیم مشکلات اجتماعی بیماران در بالین پیگیری کنیم.
دکتر بدو ضمن قدردانی از زحمات همکاران معاونت درمان گفت: از همکاران معاونت درمان قدردانی می‌کنم که همیشه در کنار مرکز طبی بودند و در راستای رفع مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکردند. بزرگ‌ ترین چالش در حوزه پرستاری نیاز به کارکنان بیماریار است.
رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه ضمن تشکر از تیم مدیریت بیمارستان گفت: در این بیمارستان با چالش‌ های اندکی در حوزه پرستاری مواجه بودیم.

مهندس لطفی مسئول اداره تجهیزات پزشکی ضمن تشکر از اقدامات مناسب انجام شده در مرکز طبی گفت: در بحث تجهیزات پزشکی مرکز طبی کودکان پیشرو است. در حوزه کنترل کیفی تجهیزات همچون کالیبراسیون اقدامات است مناسبی انجام شده، کمیته تجهیزات پزشکی از دارو تفکیک شده که باید تواتر بیشتری در برگزاری داشته باشد و پیشرفت خوبی در حوزه نیروی انسانی انجام شده است.
معصومه زاهدی رئیس اداره صدور پروانه‌ها موافقت اصولی در چند مورد مربوط به بیمارستان و درخواست‌های آنها را مطرح کرد.
مرجانه تقوی رئیس اداره نظارت بر درمان بستری به بیان نکاتی پیرامون رسیدگی به شکایات، چالش‌ های مربوط به واحدهای مختلف همچون کنترل عفونت، تغذیه، تصویربرداری  و مدیریت بحران پرداخت.
مریم رادین منش رییس اداره اقتصاد بیمه و استاندارد به گزارش عملکرد درآمد اختصاصی، کاهش فرانشیز هزینه کرد، عملکرد مقیمی، نیازمندان و بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت.
دکتر محمد جواد محسنی مشاوره رئیس بیمارستان توضیحاتی را پیرامون سیستم اطفاء حریق و مخازن ذخایر آب ارائه کرد.
نحوه چیدمان کادر پرستاری در مرکز طبی ۲،   عدم تناسب و سختی کار با دریافت پرستاران، مشخص شدن تیم راه اندازی مرکز طبی ۲، ضریب موزون تخت ها، استخدام کارکنان نگهداشت کارخانه با تجربه متبحر در بیمارستان، کمبود برخی تجهیزات پزشکی، حرکت از خرید به سمت نگهداشت تجهیزات، کمبود نیروی انسانی، تسریع فرایند اخذ مجوز و صدور پروانه، انتخاب کارشناس ویژه پیگیری مجوزها، برگزاری جلسه کمیته بیمارستانی منظم، معرفی رابطه بیماری خاص، برگزاری جلسه کمیته استانداردسازی، فضای فیزیکی مددکاری استریل مرکزی، جدا کردن مسئول تغذیه بالینی از تغذیه و مشکلات  HIS از دیگر مووضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *