برگزاری اولین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت

با حضور معاون بهداشت دانشگاه، معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی و شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز تابعه اولین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت تشکیل شد.

برگزاری اولین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، اولین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر روز دوشنبه 4 دی ۱۴۰۲ با حضور دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت، دکتر سعید تاملی معاون فنی و دکتر محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت، مدیران و کارشناسان ستادی شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر مهرزاد ناصری، مشاور معاون بهداشت در حوزه پایش و ارزشیابی، گزارش اجمالی از 22 برنامه و 48 شاخص مرتبط با گروه مذکور را ارائه داد.
سپس دکتر علی نیک فرجام مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر، به بیان برنامه عملیاتی و فعالیت‌های مرتبط گروه‌ و مقایسه شاخص‌های زیرساختی و عملکردی در سال های 1399، 1400، 1401 و شش ماهه اول سال‌های 1401 و 1402 و شاخص‌های کشوری در برنامه‌های کنترل اچ‌آی‌وی، ایدز و عفونت‌های آمیزشی، ریشه کنی فلج اطفال، بیماری‌های بثوری تب دار (حذف سرخک و سرخجه در کشور)، ایمنسازی( فلج اطفال، سل، کزاز، هپاتیت، مراقبت دیفتری و سیاه سرفه و مننژیت هموفیلوس‌) مراقبت هپاتیت‌های ویروسی، حذف انتقال محلی مالاریا (فالسیپارم و ویواکس) بیماریابی و درمان سل فعال و نهفته کنترل بیماری جذام پرداختند.
در ادامه دکتر اولیائی منش ضمن قدردانی از زحمات همکاران ستادی و محیطی با تاکید بر اهمیت بیماریابی به هنگام در بیماری‌های واگیر بر پیگیری فعال بیماران شناسایی شده در برنامه های مختلف تاکید کرد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر