اعتبار بخشی سالیانه در مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر فراهانی ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی بسیار با کیفیت و در سطح استانداردهای جهانی را از مهمترین رسالت های مرکز قلب تهران بر شمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ اسفند ماه گروه‌های ارزیابی و اعتبار بخشی برای بررسی همه جانبه مرکز قلب تهران بعنوان اعتبار بخشی سالیانه حاضر و نسبت به ارزیابی عملکرد این بیمارستان تک تخصصی اقدام کردند.
در ابتدای اعتبار بخشی در جلسه‌ای که با حضور دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس، دکتر حسین نوید معاون درمان و معاون توسعه مدیریت، دکتر مهدی مهرانی معاون آموزشی، دکتر مسیح تاج دینی معاون پژوهشی، دکتر محمدعلی برومند رئیس آزمایشگاه، سید محسن اسماعیلی مدیر روابط عمومی، دکتر ژیلا منوچهری مسئول مدیریت کیفیت، معصومه دلاور مترون و سعیده معصومی و ندا مبصر سوپروایزرهای بالینی و آموزشی مرکز قلب تهران تشکیل شد، دکتر فراهانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین، با بیان بخشی از قابلیت‌های مهم درمانی، آموزشی و پژوهشی مرکز قلب، بعنوان یک مرکز بزرگ تک تخصصی که بسیاری از ارجاعات از اقصی نقاط کشور را پذیرا می‌باشد، ارائه خدمات با کیفیت را از رسالت‌های مهم این بیمارستان توصیف و  آموزش فلوشیپ‌ها که ۲۵ درصد فارغ التحصیلان کشور را تشکیل می‌دهد، بعنوان یکی دیگر از این خدمات عنوان کرد.
دکتر فراهانی گفت: توسعه کمی فضاهای درمانی و آموزشی از دیگر رسالتهای این مجموعه است، زیرا پاسخ به سوالات و نیاز‌های جامعه در حوزه قلب و عروق و حوزه سلامت یکی از دغدغه‌های مهم برای این مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی می‌باشد.
رئیس مرکز قلب تهران، نیاز به نیروی انسانی کار آزموده و حضور بیش از پیش مراجعین به این مرکز درمانی را یکی از چالشهای مهم دانست و آرزو کرد این چالشها هر چه سریع‌تر رفع شود. 
وی ارائه خدمات منحصر به فرد این مرکز درمانی را یکی دیگر از مزیت‌های آن عنوان و در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش فضاهای درمانی از جمله کت لب، درمانگاههای تخصصی و اورژانس باشیم.  
بهادرخان از دانشگاه شهید بهشتی بعنوان مسئول ارزیابی مرکز هم با معرفی اعضای تیم ارزیابی خود، افتخار همکاری در مرکز را بسیار با اهمیت دانست و ارزیابی دو جانبه را در این دو روز خواستار شد.
دکتر حسین نوید با عرض خیر مقدم به حاضرین و ارزیابان محترم، ارزیابی را یکی از ملزومات بقای هر سیستمی عنوان کرد و برای بهترین بودن و بهترین ماندن، نیاز به این ارزیابی‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست.
وی در ادامه با پرزنت مجموعه مرکز قلب بوسیله پاور پوینت، توضیحات بخش‌های موجود و خدمات مختلف و متنوع آموزشی، درمانی و پژوهشی را بیان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه، به رسالت و چشم اندازهای بیمارستان اشاره کرد و نسبت به اولویت‌ها و چالش‌های مرکز هم به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.
دکتر نوید با اشاره به بخش‌های توسعه یافته و قابل توسعه در آینده، مطالبی را عنوان و نوسازی و تعویض تجهیزات پزشکی و ساختمانی را از دیگر اولویتهای خود بیان کرد و در زمینه ارتقای سطح آموزش مطالبی را مطرح و نسبت به کاهش هزینه‌ها و مدیریت درآمد و هزینه نیز توضیحات مبسوطی ارائه داد.
بحث Smart Hospital از دیگر اولویت‌های مرکز بود که معاون توسعه مدیریت به آن اشاره داشت و در ادامه به اقدامات اصلاحی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و آمارهای خدماتی در زمینه‌های   بالینی بستری، سرپایی، کلینیکی و پاراکلینیکی را مطرح کرد.
لازم به ذکر است کارشناسان و ارزیابان اعتبار بخشی طی دو روز، اهم فعالیت‌های متنوع مرکز قلب تهران را بررسی و گزارش تهیه کردند.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *