برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

صد و شصت و یک زوج جوان از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه، شروع زندگی مشترک خود را با حضور رییس و مسولان دانشگاه علوم پزشکی تهران جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، مراسم باشکوه ازدواج زوج های خانواده بزرگ دانشگاه 24 اردیبهشت ماه 1402 از ساعت 16 در سالن همایش های دانشگاه آغاز شد.  
دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی با عرض شاد باش و تبریک مهم ترین اتفاق زندگی به زوج ها گفت، برای ما افتخار بزرگی است که در این عرصه از زندگی شما فرهیختگان حضور داریم و برای یکایک شما آرزوی خوشبختی می کنیم.
وی عنوان کرد این جشن هر سال در دانشگاه فقط برای دانشجویان برگزار می شد اما در سال جاری با برگزاری جلسات با نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی جشن بزرگ ازدواج دانشگاهیان را برای دانشجویان، کارکنان و اساتید برگزار کردیم.
وی افزود: دهم تا 24 اردیبهشت از طریق فرم های الکترونیکی، پیام رسان ایتا و حضوری ثبت نام توسط واحد خواهران نهاد انجام شد و تعداد 81 زوج دانشجو، 74 زوج کارمند و 6 زوج استاد در این جشن حضور دارند که 41 زوج از این بزرگواران هر دو زوجین از اعضای دانشگاه هستند و امیدواریم در سال های آینده ازدواج های بیشتری در دانشگاه علوم پزشکی تهران را شاهد باشیم و زوج های بیشتری در این جشن پر شکوه حضور داشته باشند و این مراسم سر فصل ازدواج آسان و الگوی مناسبی برای همه مردم به خصوص دانشگاهیان باشد.
وی از تلاش های ریاست دانشگاه، معاونین و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در برگزاری این جشن قدردانی و برای تیم اجرایی که متشکل از همکاران واحد خواهران نهاد و همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی بودند، تقدیر کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام ‌و المسلمین قریشی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: خدمت فرزندان عزیزم که در این مراسم شرف حضور دارند قدومشان را مبارک می داریم. انشالله که زندگی مشترک شما با شادکامی موفقیت و عاقبت بخیری باشد.
ازدواج دانشجویی که بیست و پنجمین دوره آن با حضور شما برگزار می شود سنت حسنه ای شد که در سال های گذشته در دانشگاه ها آغاز و تا به امروز بالغ بر پانصد هزار دانشجو در ازدواج دانشجویی شرکت کرده اند. همانطور که از اسم آن پیدا است ازدواج دانشجویی است شما با عرف دانشجویی آشنا هستید، لباس دانشجویی، فضای دانشجویی، خوابگاه دانشجویی کما اینکه در همه این ها یک سادگی وجود دارد در ازدواج دانشجویی نیز سادگی اساس قضیه است لذا با هزینه کمتر معمولا این ازدواج ها صورت می گیرد تشریفات زاید انجام نمی شود و بنا به فرمایش دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه اول زندگی است و از نظر شرایط مالی خیلی ایده ال نیست اما در کنار همه اینها ازدواجی که در سن مناسب صورت می گیرد پایداری ازدواج بسیار بالاتر است. طبق آمار هایی که از سازمان های معتبر کشور گرفتیم طلاق در بین ازدواج های دانشجویی بسیار کمتر از سایر اقشار جامعه است.
نماینده مقام معظم رهبری عنوان کرد، یکی از خصلت های مهم ازدواج دانشجویی مسئولیت پذیری است.
وی در ادامه متن بیانات مقام معظم رهبری را که برای این ازدواج دانشجویی ارسال فرموده اند را به شرح زیر قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دل ها و جسم ها و سرنوشت هاست صمیمانه به همه شما فرزندان عزیزم تبریک می گویم. توصیه می کنم به همسران خود مهر بورزید به آنان وفادار باشید و خویشن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدارید از گره افتادان در رشته زندگی مشترک بر حضر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید. خداوند به شما خوشبختی و شادکامی و اعتلا روحی عطا فرمایید و کانون زندگیتان را با فرزندانی تن درست و صالح گرمی و روشنی بخشد.
انشالله
سید علی خامنه ای
توضیح اینکه، در این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و بین الملل، روسا و معاونین دانشکده ها و بیمارستان ها و مشاور امور بانوان حضور داشتند.
از ویژه برنامه های این مراسم، سخنرانی دکتر سعید عزیزی مشاور ازدواج و خانواده به مدت 20 دقیقه با موضوع ویژگی های شخصیتی و رفتاری بانوان و آقایان برای آغاز زندگی مشترک بود که با استقبال بسیار خوب حاضران مواجه شد و اجرای برنامه توسط سیدحامد حسینی، استندآپ کمدی توسط سیاوش قاسمی و موسیقی زنده با حضور حامد محضرنیا اجرا شد.
پس از پذیرایی و صرف شام، هدایای نقدی به زوجین اهدا و از زوج ها عکس و مصاحبه تهیه که می توانند با مراجعه به دفتر خواهران نهاد نمایندگی رهبری واقع در ساختمان شماره یک دانشکده پزشکی برای دریافت آن اقدام کنند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *