• تاریخ انتشار : 1401/10/19 - 13:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 228
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دهمین جلسه کمیته بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401 برگزار شد

در جلسه دی‌ماه کمیته بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر آموزش نحوه پیگیری درخواست‌ها در سامانه نجات تاکید و گزارش وضع بهداشت محیط بخش‌های بالینی و مشکلات ناشی از کمبود نیروی خدمات در این مرکز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دهمین جلسه کمیته بهداشت محیط مجتمع، دوشنبه 19 دی 1401 با حضور احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، مهندس سید رضا رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، لیلا ترک‌زاده مدیر امور عمومی انستیتو کانسر، دکتر دبیری مشاور اجرایی معاون درمان، امیر آقا مولایی مسئول واحد خدمات، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار، مهندس سمیه رباط میلی مسئول بهداشت محیط و دبیر کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی در خصوص نحوه ثبت درخواست در سامانه نجات توضیح داد: این نرم‌افزار در سطح ستاد دانشگاه نوشته‌شده بود و در ادامه به سایر واحدها و بیمارستان‌ها تعمیم یافت. به دلیل تفاوت برخی از کدهای انبار مجتمع با کدهای انبار دانشگاه و انتخاب کد اشتباه از سوی کاربران در هنگام ثبت درخواست این درخواست‌ها اصطلاحاً واخواهی یا رد می‌شود. مشکل اینجاست که سرپرستاران محترم بخش‌ها اغلب درخواست‌های خود را در سامانه نجات پیگیری نکرده و از واخواهی درخواست‌های خود به‌موقع مطلع نمی‌شوند. با توجه به این‌که دفتر فنی بدون دریافت درخواست‌ها نمی‌تواند اقدام به خرید کند خرید اقلام موردنظر بخش‌ها زمان‌بر می‌شود. این مشکل با آموزش سرپرستاران بخش‌ها حل‌شدنی است. همچنین این نکته باید از مسیر دفتر مدیریت پرستاری به سرپرستاران بخش‌ها اطلاع‌رسانی شود.

مدیر پرستاری مجتمع پیگیری امور پشتیبانی بخش‌ها را کاری زمان‌بر دانست و گفت: چالش‌های درخواست تجهیزات اغلب برون‌سازمانی است ولی در بحث تأسیسات عمده مشکلات ما درون بیمارستانی است و می‌توان برای آن چاره‌جویی کرد. اغلب کادر پرستاری خانم بوده و عمدتاً آشنا به مسائل فنی و تأسیساتی نیستند. از طرفی باوجود حجم بالای کار درمان در بخش‌ها این‌که سرپرستاران بخواهند هم‌زمان پیگیر امور تاسیساتی هم شوند فشار کار را بیشتر می‌کند. اشتباه ثبتی کد اقلام در سامانه نجات، سپری شدن زمانی طولانی برای خرید آن‌ها، بازگشت کالا و تکرار مجدد این فرآیند بسیار وقت‌گیر است و نیاز به مداخله مناسب دارد.

سرپرست مدیریت دفتر فنی مجتمع در بحث خطاهای ثبتی درخواست‌ها در سامانه نجات گفت: کارشناسان مدیریت دفتر فنی در حال ثبت درخواست اقلام تأسیساتی در این سامانه هستند تا به موجودی انبار مجتمع اضافه شود و کاربران در انتخاب کدهای تاسیساتی دچار خطا نشوند.

مهندس رباط میلی با ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات پیشین از چاپ پلاکارد اطلاع‌رسانی مخاطرات بهداشتی گربه‌های خیابانی برای نصب در معابر مجتمع خبر داد و افزود: افزایش جمعیت گربه‌های خیابانی محدود به این مرکز نیست و با توجه به این‌که دامنه آن کل شهر تهران را دربرمی گیرد نیاز است در سطح کلان برای آن تصمیم‌گیری شود. ما تنها می‌توانیم از طریق رایزنی با سازمان‌ها و نهادهای مربوط ازجمله شهرداری تهران و سازمان محیط‌زیست به‌نوعی سهم خود را در حل این چالش جدی ایفا کنیم.

وی در ادامه مسائل مرتبط با نواقص بهسازی و عدم تفکیک صحیح پسماندها در بخش‌ها، مشکلات ساختاری و بهسازی آشپزخانه صنعتی و ضرورت اصلاح سیستم تهویه رختشوی‌خانه مطابق با استانداردهای اعتباربخشی را تشریح کرد.

در این جلسه همچنین گزارش وضع بهداشت محیط بخش‌های بالینی آذرماه سال جاری و مسائل ناشی از کمبود نیروی خدمات بررسی شد.

 

 

  • گروه خبری : مجتمع بیمارستانی امام خمینی
  • کد خبر : 224524
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *