نخستین جلسه راهبران روابط عمومی دانشکده ها و بیمارستان ها در سال 1402

دکتر ترابی: با برنامه محوری، امسال در تمامی شاخص های روابط عمومی رشد خواهیم داشت

نخستین نشست رابطین روابط عمومی دانشکده ها و بیمارستان ها در سال جدید با محوریت تدوین برنامه های روابط عمومی برای سال 1402، هفته سلامت، جوانی جمعیت، واکسیناسیون و روز روابط عمومی برگزار شد.

نخستین جلسه راهبران روابط عمومی دانشکده ها و بیمارستان ها در 1402

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست، دکتر ماشااله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم همکاران در واحدها پر انرژی تر از گذشته، سال جدید را آغاز و برنامه های شایسته ای را برای سال جدید ارائه کنند چرا که قصد داریم در سال جدید در تمامی شاخص های مرتبط با روابط عمومی شاهد رشد باشیم.

وی با بیان اینکه " همکاران در سال گذشته تلاش ارزنده ای برای برنامه محور شدن روابط عمومی ها داشتند"، خاطر نشان کرد: این برنامه ها کمک می کند تا شان، جایگاه و امکاناتی که واحدها برای پیشرفت حوزه های مختلف نیاز دارند مشخص شود چرا که برند آفرینی جز لاینفک همه برنامه ها خواهد بود.

دکتر ترابی، دانشگاه را محیطی فعال و پویا خواند و تاکید کرد: باید بتوانیم در بحث مدیریت تصویر و شهرت به صورت اثربخش عمل نماییم و تصویر مناسبی از فعالیت های دانشگاهی را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم. آن وقت می توانیم به عنوان یک عضو موثر و پیش برنده در دانشگاه به ایفای نقش بپردازیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، افزود: مادامی که دستاوردهای خوب دانشگاه به تصویر کشیده نمی شود، در رنکینگ های بین المللی بر شهرت دانشگاه تاثیر منفی می گذارد. پیش از این، سایت کلان دانشگاه در وبومتری از رتبه خوبی برخوردار بود که البته نیازمند ارتقا است اما قطعا این رتبه اکنون کافی نیست چرا که وب سایت های دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی اصلا در رتبه بندی حضور نداشتند.

وی با بین اینکه "وب سایت هایی که در حال یکپارچه سازی هستند، پس از سه ماه در رتبه بندی قرار می گیرند" خاطر نشان کرد: برای اینکه در رتبه بندی ارتقا پیدا کنیم، باید مرتبا تیم تولید محتوا، محتوای مناسب و ارزشمندی مطابق با استانداردهای سئو تولید نماید تا در موتورهای جستجو به راحتی قابل سرچ و دستیابی باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، آلتمتریکس را، سنجه ای برای رسانه ای شدن علم خواند و گفت: در این رتبه بندی، میزان باز انتشار مقالات علمی در رسانه های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد. به عنوان مثال وقتی تحقیق و پژوهشی مشکل و مسئله ای را از جامعه حل کرده باشد، می تواند در رسانه به مردم معرفی شود.

دکتر ترابی، از روابط عمومی به عنوان مسئول تصویر و شهرت دانشگاه نام برد و تصریح کرد: برای اینکار باید بتوانیم تمامی واحدها را بسیج و حساس کنیم؛ چرا که همه واحدها علاقمند به دیده شدن هستند اما اغلب در مورد نحوه دستیابی به آن آشنایی ندارند. باید این بیمارستان ها را معرفی کنیم تا آنها تبدیل به بیمارستان نمونه در سطح دنیا شوند و فعالیت های منحصر به فرد آنها در دنیا دیده شود.

وی افزود: معرفی ساختارمند و یکپارچه می تواند احساس پیوستگی را به مخاطب خود منتقل کند. در کنار آن باید بتوانیم فعالیت های جاری و اجرایی واحدها را پیش ببریم. همچنین در اجرای برنامه های جاری باید هدفمند باشیم و قصد و منظور از برگزاری مراسم  و نوع محتوای آن باید از قبل مشخص باشد. هیچ یادگیری نیست که بدون اشتباه باشد اما مهم این است که در این مسیر پیشرفت کنید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، در ادامه از رابطین خواست تا برنامه های خود را پیش از روز روابط عمومی در اردیبهشت ماه اعلام و نهایی کنند و تاکید کرد: باید بتوانیم نمایش بهتری از فعالیت های روابط عمومی داشته باشیم و اثرگذاری این برنامه ها را به خوبی نشان دهیم. برنامه محوری کمک می کند تا حجم فعالیت های شما در ذهن مدیران شکل بگیرد. این برنامه ها در هیات رئیسه واحدهای شما مطرح و مصوب آن حوزه می شود.

دکتر ترابی همچنین با اشاره به نزدیکی هفته سلامت، واکسیناسیون و جوانی جمعیت گفت: هر حوزه ای باید برنامه های متناسب با شعارهای روز را تدوین و پیگیری نماید. هیچ چیز در این دنیا به خودی خود اتفاق نمی افتد و قاعدتا افرادی باید برنامه های آن را تدوین و آن را ارزیابی و پایش کنند.

وی افزود: برنامه هفته سلامت، باید به صورت مدون در سطح دانشکده ها و بیمارستان ها اعلام شود. از سوپروایزرهای آموزشی برای آموزش نکات لازم به مردم کمک بگیرید. این موارد بسیار مورد استقبال عموم است و محتوای آن نیز بعدها در رسانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در آینده نیز وب سایت دانشگاه و روابط عمومی تغییر خواهد کرد و اخبار در "سینا رسانه" بر اساس تامزهای از قبل تعیین شده منتشر خواهد شد از این رو باید از هم اکنون برای انتشار تامزها آماده باشید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه "شنیدن فرای دانش است" خاطر نشان کرد: بیان مجدد و بازآفرینی مطالب بسیار می تواند در تغییر رفتار مخاطب و درک مطالب نقش داشته باشد.

در ادامه وضعیت تولید برنامه ها در دو دانشکده توانبخشی و فناوری های نوین گزارش شد. همچنین روزشمار برنامه های هفته سلامت اعلام شد.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *