نشست شورای معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه در دانشکده پیراپزشکی

دکترشعبان علیزاده: با برنامه‌ریزی عملیاتی و حمایت معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع از فضاهای مشترک آموزشی در دانشگاه استفاده بهینه خواهیم داشت

نهمین نشست شورای معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه با محوریت «بررسی مسائل جاری و مشکلات دانشکده پیراپزشکی، رفع موانع و ارائه راه‌حل‌های مناسب» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نشست 13 تیر ۱۴۰۲ شورای معاونت توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران که به میزبانی دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم به تیم مدیریتی معاونت توسعه و تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت (اعیاد سعید قربان و غدیر)؛ گفت: دانشکده علوم پیراپزشکی با شعار «در مسیر نسل نوین پیراپزشکی و پاراکلینیک پیش‌گام در ارائه خدمات تشخیصی همگام با تیم سلامت» در حال حرکت است. 
وی در ادامه به تاریخچه دانشکده علوم پیراپزشکی پرداخت و افزود: اکنون دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اندوخته‌ای از تجارب و عزمی راسخ‌تر از گذشته، چندی است که ضمن کسب جایگاه‌های برتر در سطوح ملی و منطقه‌ای، به دنبال کسب افتخارات بین‌المللی است.
دکتر علیزاده یادآور شد: دانشکده علوم پیراپزشکی به طور مستقل، 7 گروه آموزشی، 32 عضو هیئت‌علمی، 14 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و پسادکتری را در برمی‌گیرد که با بهره‌گیری از اساتید مجرب و به‌کارگیری پتانسیل‌های در دسترس در جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی باکیفیت گام برداشته است و با تلاش همکاران، اساتید عالم، کارکنان دلسوز و همت خود دانشجویان این دانشکده جایگاه برجسته‌ای را در میان دانشکده‌های متناظر خود در کشور دارد. 
رئیس دانشکده علوم پیراپزشکی در ادامه به فعالیت‌های در دست اقدام دانشکده از جمله؛ توسعه فعالیت‌های پاراکلینیک و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع دارالفنون (هوشمند/چندزبانه) توسعه زیرساخت‌های IT  جهت انجام پروژه‌های داده‌کاوی پیشرفته در سطح دانشگاه و منطقه، تلاش در ارتقا جایگاه دانشکده در حوزه پاراکلینیکی و حوزه اطلاعات سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای، توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی از جمله دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های دنیا، افزایش فعالیت‌های پاسخگویی اجتماعی (فعالیت‌های تشخیصی، آموزشی و فرهنگی و خدمت‌رسانی در حوزه کودکان کار، ایتام و سالمندان)، تعامل با مراکز و سازمان‌های خارج از دانشگاه (اورژانس تهران، انتقال خون، کانون هموفیلی و...)، ورود به عرصه تله مدیسین و تله پاتولوژی و رجیستری بیماری‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه واقعیت افزوده و مجازی در امر آموزش، تشخیص و  کمک درمانی و... اشاره کرد. 
وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور تیم مدیریتی فعال معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه در این دانشکده؛ تصریح کرد: خیلی خوشحال بودیم شرایطی مهیا شد که در خدمت تیم مدیریتی معاونت توسعه باشیم و اهم مسائل و موانع موجود دانشکده را مطرح کنیم و برای رفع موانع آن تبادل نظر و برنامه‌ریزی داشته باشیم.  
وی تأکید کرد: امید داریم با برنامه‌ریزی عملیاتی بتوانیم از فضاهای مشترک آموزشی و دانشگاهی بدون هیچ‌گونه مرزی استفاده بهینه داشته باشیم چرا که همه ما عضو خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم.  
دکتر علیزاده خاطرنشان کرد: در دانشکده علوم پیراپزشکی با وجود محدودیت‌ها تلاش داریم موانع و چالش‌ها را با حمایت معاونت توسعه دانشگاه مرتفع کنیم و با آرامش بیشتری برنامه‌ریزی برای توسعه دانشکده، اهداف چهارساله و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشیم.  
 سپس مهندس بهزاد مکری مشاور اجرائی معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه باتوجه‌به اینکه کار فوق‌العاده ضروری برای دکتر رحیم نیا در سازمان برنامه‌وبودجه پیش‌آمده بود و نتوانست در این جلسه حضور داشته باشند عذرخواهی کرد و به نیابت از دکتر رحیم  نیا گفت: ضمن تشکر از میزبانی دانشکده علوم پیراپزشکی سعی داریم با حضور مستقیم در مراکز تابعه از جمله این دانشکده از نزدیک با مسائل و مشکلات جاری آشنا و در همان محل مشکلات رفع شود.
وی افزود: دانشکده پیراپزشکی یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه است که تقریباً در تمامی رده‌ها دانشجو دارد و به دلیل کمبود فضای فیزیکی نیازمند نگاهی متفاوت است.
مهندس مکری با تأکید بر اینکه به‌تمامی دانشکده‌های دانشگاه باید به مساوات نگریست؛ یادآور شد: معاونت توسعه همواره در کنار و حامی آموزش در دانشکده‌ها بوده و هست و وظیفه خود می‌داند که نیازهای دانشکده‌ها را مرتفع کند. 
توضیح اینکه در جلسه شورای معاونت توسعه در خصوص موارد مطرح شده اعضای هیئت‌رئیسه دانشکده و مدیران معاونت توسعه نظرات سازنده و ارزشمند خود را مطرح کردند و در پایان از نمایشگاه 40 حدیث غیر که به همت دانشکده علوم پیراپزشکی و کانون بسیج جامعه پزشکی و اساتید (شهید سید احمد رحیمی) هم‌زمان با دهه ولایت و امامت و اعیاد باسعادت قربان و غدیر در ساختمان شماره یک دانشکده علوم پیراپزشکی برپا است؛ بازدید کردند. 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *