• تاریخ انتشار : 1402/03/05 - 08:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 219
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه توجیهی گروه گردشگری سلامت بیمارستان ها در خصوص دستورالعمل IPD

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران: حضور دائمی کارشناسان IPD گردشگری سلامت در بیمارستان ها، زمینه مهم و موثری در بالا بردن توریسم درمانی و سوددهی بیمارستان های دولتی است

جلسه توجیهی گروه گردشگری سلامت بیمارستان ها در خصوص دستورالعمل گردشگری سلامت (IPD) باحضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان روز پنجشنبه چهارم خرداد 1402 تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه توجیهی گروه گردشگری سلامت بیمارستان ها در خصوص دستورالعمل گردشگری سلامت (IPD) باحضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان روز پنجشنبه چهارم خرداد 1402 تشکیل شد.
دکتر ناطقی خاطرنشان کرد: بیمارستان های دولتی به دلیل پیشرفته بودن تجهیزات بیمارستانی خود، که شاید از خیلی از بیمارستان های خصوصی هم بروزتر باشد، هزینه های نگهداری بسیار بالایی دارند و باتوجه به تعرفه های پایینی که برای خدمات آن ها تعریف شده است، بیمارستان برای هر یک از بیماران که خدمت دریافت می کنند، متحمل ضرر مالی می‌شود.
وی افزود: گردشگری سلامت و توریسم درمانی آن جایی اهمیت بیشتری پیدا میکند که تعرفه های چند برابری و درآمد بالاتر برای بیمارستان ها می تواند ضررهای متحمل شده بیمارستان را جبران و سود دهی را برای بیمارستان فراهم کند.
همچنین دکتر ناطقی اشاره کرد: متاسفانه در اکثر موارد بیماران غیر ایرانی که از خارج از کشور با بیمارستان های ما برای درمان مکاتبه می کنند، به دلیل تاخیر بیمارستان در پاسخ دهی، ممکن است وارد کشور ما شده باشند و در یک مرکز خصوصی بستری شده و خدمات مورد نظر را دریافت کرده باشند.
وی خاطر نشان کرد: دست شرکت ها و دلالان بسیار در کار هست که بعضا بیمار را از نقطه صفر مرزی یا حتی قبل از ورود به کشور، جذب کرده و با دریافت هزینه های کلان آن ها را به مراکز خصوصی معرفی و حتی منتقل می کنند. بعضی اشخاص غیر مرتبط به کادر درمان در محوطه های بیمارستان ها حضور دارند و به محض برخورد با بیماران غیر ایرانی سعی به انتقال آن ها به مراکز خصوصی دارند.
دکتر ناطقی با اشاره به این مورد که بیمارستان های دولتی علی رغم تجهیزات پیشرفته، تبلیغات ضعیف و عملکرد پایین در جذب بیماران غیر ایرانی دارند مواردی مانند تسریع در پاسخ دهی به درخواست و مکاتبات بیماران، تهیه و تنظیم رزومه پزشکان مجرب و امکانات بیمارستان و همچنین حضور دائمی کارشناسان IPD در بیمارستان را زمینه مهم و موثری در بالا بردن توریسم درمانی و سوددهی بیمارستان های دولتی دانست.

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 235315
فائزه فهیمی تبار
تهیه کننده:

فائزه فهیمی تبار

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *