ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری آئین افتتاحیه درمانگاه راه شفا شهر سامرا با حضور فرمانده قرارگاه اربعین حسینی سامرا و بلد

مراسم افتتاحیه درمانگاه راه شفا شهر سامرا با حضور مسئولان عتبه امامین عسکریین و سردار شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین حسینی سامرا و بلد برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران ستاد اربعین، آئین افتتاحیه درمانگاه راه شفا شهر سامرا با حضور سید محمد مسئول روابط عمومی عتبه امامین عسکریین، سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین حسینی سامرا و بلد، دکتر مهدی ابراهیمی دبیر ستاد اربعین و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر اعضا، سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل درمانگاه برگزار شد.در ابتدای این مراسم دکتر ابراهیمی ضمن خیر مقدم به اعضا گفت: شاید در سالهای گذشته که موکب درمانی راه شفا دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر سامرا حضور نداشت، مشکلات بهداشتی درمانی زائرین به صورت های مختلف حل می‌شد ولی الآن و با حضور موکب درمانی راه شفا، فضایی برای اسکان، بیتوته و استراحت زائرینی که دچار بیماری‌های مختلف شده اند، فراهم شده است.دبیر ستاد اربعین افزود: موقعیت جغرافیایی قرارگیری موکب درمانی راه شفا، باعث شده تا زائرین در کمترین زمان ممکن به این درمانگاه دسترسی داشته باشند.دکتر ابراهیمی همچنین گفت: نتیجه تلاش جمعی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران این بود که تیمی کامل با نیروهای فعال، متخصص و با مهارت واکنش سریع، الآن در شهر سامرا حضور دارند. این افراد ثمره حضور مداوم خود در اردوهای جهادی متعدد و مختلف طی سال را در ایام اربعین به اجرا می‌گذارند و با کمک امام زمان (عج) سربلند بیرون خواهند آمد.خدمت به زوار اربعین آن هم در شهر سامرا و خانه پدری امام زمان، نعمت و سعادتی است که با کسب اجازه از امام علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نصیب ما شده است.
دبیر ستاد اربعین در ادامه صحبت های خود ضمن تقدیر از دکتر مجدی نسب مدیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران به پاس پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی وی در راه اندازی درمانگاه، از مسئولین عتبه امامین عسکریین به دلیل همکاری و همراهی با درمانگاه راه شفا تقدیر کرد و افزود: راه اندازی اینچنین درمانگاهی در فضای اربعین امام حسین، بدون همراهی، تعاون و همکاری عتبه مقدسه امامین عسکریین امکان پذیر نبود. هر سال در سایر بقاع متبرکه در کشور عراق و یا حتی در مسیر پیاده روی اربعین، شاهد حضور موکب های خدمت رسانی متعددی هستیم اما این حد از همکاری و همراهی بین عتبه امامین عسکریین و درمانگاه راه شفا بی‌مانند است.دکتر ابراهیمی در پایان از راه اندازی واحد دندانپزشکی در درمانگاه راه شفا شهر سامرا برای اولین بار خبر داد و افزود این مجموعه آمادگی ارائه خدمات دندانپزشکی اولیه به موکب داران شهر سامرا را دارد.در ادامه این مراسم، سردار شریعتی ضمن بیان خاطراتی از رشادت های شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در سامرا افزود: ما باید بدانیم افتخار خدمت رسانی در چه مکانی نصیبمان شده است. ما خدا را شاکریم که توفیق خدمت رسانی در خانه پدری امام زمان (عج) را داریم. یک روزی مدافعین حرم احساس وظیفه کردند و برای دفاع از حریم اهل بیت در اینجا مستقر شدند و ما امروز اینجا وارد شدیم و خدمت رسانی انجام می‌دهیم. این عنایت خداوند بوده که ما در مکانی که زمانی خانه امام هادی و امام حسن عسکری بوده است خادم شده ایم.
سردار شریعتی در ادامه با تقدیر از زحمات موکب درمانی راه شفا در سال گذشته گفت: چند سالی است که مجموعه های پزشکی مختلف در سامرا و بلد درحال خدمت رسانی به زوار هستند اما مجموعه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته سنگ تمام گذاشتند و یکی از بهترین مجموعه ها با تجهیزات عالی، نیروهای متخصص، داروخانه کامل و امکانات خوب در سامرا حضور پیدا کردند. امیدوارم با این شرایط پوشش خوب حوزه درمانی و همت همه موکب های بهداشتی درمانی، زائرین اربعین در صحت و سلامت به شهرهای خود بازگردند.همچنین در پایان این مراسم، سید محمد مسئول روابط عمومی عتبه امامین عسکریین از زحمات مجموعه جهادی درمانی راه شفا دانشگاه علوم پزشکی تهران، تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که این همکاری در سالهای آینده نیز تداوم داشته باشد.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر