برگزاری جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت دانشگاه

دکتر اولیائی منش رئیس کارگروه پدافند زیستی استان تهران بر اهمیت ارتباطات بین‏‌بخشی در بهبود کارایی نظام سلامت کشور و استفاده از ظرفیت عضویت سازمان‌ها، ادارات دولتی و سایر نهادهای دخیل در امر سلامت در این کارگروه تاکید کرد.

برگزاری جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز دوشنبه 6 تیر 1401 اولین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در سال 1401 به ریاست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.
در این جلسه دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه و رییس کارگروه پدافند زیستی استان تهران ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات بین‌بخشی در بهبود کارایی نظام سلامت کشور، بر نقش و جایگاه این کارگروه –که از ظرفیت عضویت تمام سازمان‌ها، ادارات دولتی و نهادهای دخیل در امر سلامت برخوردار است- تاکید کرد. ایشان همچنین استفاده از روش علمی و استاندارد در احصاء و اولویت بندی تهدیدات زیستی (به عنوان یکی از وظایف این کارگروه) را ضروری دانست.
دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت ضمن اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل و آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات زیستی، بر ضرورت حضور نماینده مطلع و دایم دستگاه‌های عضو کارگروه به منظور پیگیری مستمر مصوبات جلسات تاکید کرد.
در ادامه پروین جانانی رئیس گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت اجرایی‌سازی «نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور» را تبیین و با اشاره به مبانی استنادی آن، وظایف دستگاه‌های اجرایی را در پیشبرد برنامه‌های ذی‌ربط بیان کرد.
دکتر محمد کریمی‌نیا کارشناس ارشد پدافند غیرعامل کشور توضیحاتی در مورد نظام عملیاتی پدافند زیستی و تهدیدات پیش‌رو، لزوم افزایش آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با تهدیدات و پاسخ مناسب و به‌موقع از طریق برگزاری تمرین و رزمایش بیان کرد.
با توجه به گزارش مواردی از ابتلا و مرگ بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو (CCHF)، هاری، حیوان گزیدگی و طغیان بیماری وبا در مناطقی از کشور و از سوی دیگر مناسبت‌های مذهبی و ورزشی پیش‌رو، در مورد این بیماری‌ها -به عنوان تهدیدات زیستی مهم و دارای اولویت کشور- و وظایف دستگاه‌های عضو کارگروه در کنترل آنها نکات لازم توسط دکتر علی نیک‌فرجام مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت بیان شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *