اردوی یک‌روزه مشهد اردهال و گلاب‌گیری کاشان ویژه ایثارگران و خانواده‌های آنها (بخش دوم)

دفتر ایثارگران اردوی یک روزه مشهد اردهال و گلاب گیری کاشان را ویژه همکاران ایثارگر و خانواده آنها برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، در ادامه اردو که پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 انجام شد ایثارگران و خانوده های انها به زیارت مشهد اردهال رفتند.

مشهد اردهال (مشهد قالی) از شهرهای زیارتی کاشان و در 40 کیلومتری غرب کاشان است به کربلای ایران مشهور است به این دلیل که در قرن ۱۱۳ ه. ق. امام محمدباقر (ع) بر اساس درخواست مردم کاشان، برادر امام جعفر صادق (ع)، امامزاده سلطانعلی (علی ابن محمد باقر) را به‌عنوان پیشوای دینی رهسپار کاشان کرد. امامزاده سلطانعلی در بین مردم اردهال بسیار نفوذ پیدا کرده بود به همین دلیل حاکم اردهال با فرستادن لشکر و به راه‌اندازی جنگی نابرابر علی ابن محمد باقر و یارانش را به شهادت رساند. مردم اردهال پس از اطلاع پیکر امامزاده را در داخل قالی گذاشتند و پس از شست‌وشو در رودخانه به خاک سپردند. اردهال از آن زمان به بعد با نام مشهد اردهال شناخته شد.

اعضای شرکت کننده در اردو پس از زیارت و ادای فریضه نماز جماعت در حرم امامزاده گان مدفون در مشهد اردهال و همچنین قرائت فاتحه بر مزار سهراب سپهری شاعر نامدار ایرانی برای صرف نهار به تالار پذیرایی دعوت شدند. همسفران اردو پس از نهار به سمت تهران حرکت کردند. در مسیر بازگشت طی توقفی در مرکز اقامتی و تجاری مهر و ماه همکاران از مرکز خرید دیدن کردند و در ساعت 21، مقابل ساختمان ایثارگران واقع درتهران _ خیابان ایت الله طالقانی اردو به پایان رسید.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *