همزمان با روز ملی خلیج فارس

هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت به کار خود پایان داد

هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، با قرائت قطعنامه دانشجویی، تشریح دستاوردها و اهدای جایزه به برترین طرح دانشجویی به کار خود پایان داد.

گالری عکس
در این مراسم که روز سه شنبه 10 اردیبهشت 98 در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، دکتر امیر حسین تکیان، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوستان و چهره های سرشناس از سراسر دنیا گفت: از همگان خصوصا سخنرانان، میهمانان و روسای پانل ها تشکر می کنم چرا که برنامه بزرگی را پشت سر گذاشتیم.
وی سپس به ثبت روز ملی خلیج فارس در تقویم کشور اشاره کرد و خواستار تحقق شعار این نشست (با همدیگر برای بهبود سلامت جهانی) شد و گفت: طراحی لوگو برگرفته از آثار، ابنیه و نمادهای تاریخی ایران و بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی ایران بود. همچنین در طراحی آن از نقش و نگارهای مسجد شیخ لطف الله در اصفهان استفاده شده است.
دکتر تکیان، به ارائه گزارش مختصری از هفتمین نشست پرداخت و تصریح کرد: 93 نفر به عنوان تیم اجرایی در برگزاری این کنفرانس کمک کردند. همچنین در هفتمین نشست منطقه ای WHS، 102 سخنران خارجی و 647 سخنران داخلی از 43 کشور جهان حضور داشتند. در حدود 200 دانشجو نیز از 21 کشور در کنفرانس شرکت کردند.
دبیر هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، سپس دکتر چارلز ایبینگرا، را به عنوان رییس بین المللی مجمع جهانی سلامت در سال 2020 معرفی کرد.
دکتر چارلز ایبینگرا، گفت: دانشگاه ماکرره از کشور اوگاندا، تنها عضو WHS از قاره آفریقاست و متعهد است تا به نحو احسن این نشست را به نمایندگی از قاره آفریقا برگزار کند.
وی افزود: نشست منطقه ای برای همه ماست و ما نیز به کمک و حمایت همگان نیاز داریم. دانشگاه ماکرره، بهترین مدرسه پزشکی آفریقا و سومین دانشگاه برتر در قاره آفریقاست.
در ادامه دکتر تکیان، M8 alliance را بستر مناسبی برای همکاری میان دانشگاه های مختلف دانست و گفت: این بستر بدون وجود پروفسور گنتن ایجاد نمی شد.
دکتر گنتن، بنیانگذار و رییس مجمع جهانی سلامت نیز گفت: این نشست نمونه ای عالی از همکاری فوق العاده دانشجویان در برگزاری یک کنفرانس مهم بین المللی بود و من از وجود دانشجویان و تلاش هایشان برای اضافه کردن یک بخش مستقل به این نشست، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.
وی افزود: ویدیو انیمیشنی با تصویر من در طول پنل ها، حضار را به ورزش تشویق می کرد و من هرگز در طول زندگی انقدر ورزش نکرده بودم. 
دکتر گنتن همچنین حضور ایران در مجمع جهانی سلامت را قدر دانست و از زحمات دکتر کریمی، دکتر جعفریان، دکتر تکیان و دکتر روز رخ قدردانی کرد.
در ادامه دکتر روز رخ، دبیر پانل دانشجویی، قطعنامه نشست دانشجویی را قرائت کرد.
سپس دکتر ایلونا کیکبوش، برترین پروژه دانشجویی را از میان 44 پروژه ارسالی معرفی کرد و گفت: پس از انتخاب 6 طرح برتر نهایتا جایزه این بخش دانشجویی به هلیا عاشوری زاده، مجری پروژه (RedExir)  به نمایندگی از یک گروه 6 نفره رسید. پروژه زیر نظر دفتر برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز آماده شده و موضوع آن، آموزش به دانشجویان علوم پزشکی برای اصلاح رفتار با کسانی که با اچ آی وی زندگی می کنند بود.
در پایان دکتر جعفریان، رییس هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، از زحمات اعضای تیم اجرایی قدردانی کرد.
خبرنگار:نسیم قراییان
عکس: جمشید ربیعی

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان