امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول

به منظور راه اندازی و توسعه مراکز نوآوری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه و دکتر مهدی اخوان مدیرعامل همراه ا‌ول، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در برج همراه اول، دکتر قناعتی با بیان اینکه امروزه هیچ فعالیتی بدون دستیابی به ارتباطات نرم افزاری و استفاده از شبکه های مجازی امکان پذیر نیست؛ این همکاری را فرصت خوبی برای کم کردن فاصله کشور با کشورهای پیشرفته دانست و گفت: همراه اول به لحاظ توانمندی نرم افزاری، مخابراتی و  فضای مجازی، سازمان کاملا شناخته شده ای است و تلفیق آن با توانمندی های نظام سلامت موجب افزایش بهره وری در کشور می شود. 
دکتر قناعتی سلامت را افزایش طول عمر با کیفیت در جامعه و احساس خوب داشتن تعریف کرد و گفت: برای تحقق این امر لازم است سلامت را در ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بهبود ببخشیم و این همکاری زمینه تلفیق ابعاد مختلف سلامت را فراهم می آورد. 
رئیس دانشگاه با اشاره به تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران در به کارگیری نرم افزارهای سلامت گفت:  پیش از راه اندازی کلینیک مجازی، بیماران شهرستانی برای مراجعه به بیمارستان های دانشگاه، با مسائل مختلف نوبت دهی و ناآشنا بودن با محیط شهر و دیگر مسائل اجتماعی مواجه می شدند و اکنون با راه اندازی نرم افزار دکتر مایکو در معاونت درمان، این امکان برای بیماران فراهم شده که بدون مراجعه حضوری از راه دور بررسی و درمان شود.
دکتر قناعتی سامانه جراح رباتیک سینا را از دیگر امکانات دانشگاه در عرصه سلامت دانست و گفت: با کمک این سامانه امکان جراحی بیماران از راه دور فراهم می شود. 
رئیس دانشگاه بر توسعه نرم افزارهای آموزشی تاکید کرد و گفت: از این امکان می توان برای طراحی بسته های آموزشی منسجم و تخصصی استفاده کرد.  
دکتر قناعتی کاربرد دیگر فناوری سلامت را در توسعه شبکه بهداشت و نظام ارجاع دانست و گفت: سامانه های نرم افزاری به شناسایی بیماران و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و غربالگری سرطان کمک می کند. 
رئیس دانشگاه با تاکید بر اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه از سوی دو مرکز گفت: این همکاری می تواند الگویی برای سایر مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی شده و محصولات تولیدی حاصل از آن در عرصه های بین المللی عرضه شود.

مرکز نوآوری فرصتی برای گفتگوی بین رشته ای و تبدیل ایده به محصول
سپس دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، با بیان اینکه این تفاهم نامه به منظور ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه منعقد می شود افزود: ایجاد این مرکز به تحولات آموزشی و توسعه فعالیت های هر دو سازمان که در عرصه ملی و جهانی شناخته شده هستند کمک خواهد کرد.
معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به حوزه های مشترک همکاری دانشگاه و همراه اول گفت: با کمک اپراتور همراه اول، امکان توسعه زیرساخت ها و نوآوری های آموزشی فراهم می شود و از این ظرفیت امکان بکارگیری تکنولوژی های نوین آموزشی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، تله مدیسین در پیشگیری و درمان و همچنین منتورینگ اساتید و دانشجویان در تبدیل ایده به محصول فراهم می شود.
دکتر علامه ایده های اموزشی فناوری موجود را حدود40 مورد برشمرد و افزود: باوجود اینکه فراخوان رسمی اعلام نشده درحال حاضر حدود 30-40 ایده اموزشی فناورانه در دانشگاه وجود دارد که ایجاد مرکز نوآوری به تبدیل آنها به محصول و ورود به مراکز رشد و پارک علم و فناوری کمک خواهد کرد. مرکز نوآوری فرصتی برای گفتگوهای بین رشته ای در حوزه های مختلف تخصصی و تولید محصولات آموزشی فناوری است.

اعتماد به برند دانشگاه و همراه اول ارزشمند و پرمسئولیت

در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه و  برنامه ریزی منابع دانشگاه، با تاکید بر حمایت دانشگاه در اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت: معاونت توسعه از هر خلاقیت و نواوری که به پیشرفت سازمان کمک کند استقبال می کند چراکه به کارگیری نوآوری  موجب کاهش هزینه ها و افزایش دقت و کیفیت در خدمت رسانی می شود.
دکتر رحیم نیا اعتماد به برند دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول را ارزشمند دانست و گفت: از  اعتماد متقابل بین دو سازمان و همچنین اعتمادی که در جامعه نسبت به برند این دو مجموعه وجود دارد درست استفاده کنیم و خدماتی را ارایه دهیم که مورد نیاز جامعه باشد.

لزوم ایجاد مرکز مشترک به منظور عملیاتی سازی تفاهم نامه
دکتر مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول که خود دانش آموخته دانشگاه تهران است با یادآوری خاطرات خوش دوران تحصیل در فضای دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران را از دوران تحصیل می شناسم و خاطرات خوشی از فضای دانشگاه دارم.
وی با اشاره به گستره فعالیت همراه اول افزود: ۱۰۳ میلیون سیم کارت همراه اول در دست مشترکین وجود دارد و روزانه ۷۰ میلیون سیم کارت در شبکه همراه اول فعالیت دارد.
دکتر اخوان در توضیح فعالیت های همراه اول در عرصه های مختلف آموزشی و سلامت گفت: راه اندازی سامانه شاد برای دانش آموزان، گسترش شبکه های مجازی، ایجاد سامانه احراز هویت پزشکان، تجهیز پایگاه های واکسیناسیون و... از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
مدیرعامل همراه اول، با بیان اینکه تعداد قابل توجهی موضوع مشترک برای همکاری وجود دارد افزود: برای اینکه این تفاهم نامه به مرحله عملیاتی برسد لازم است مرکزی ایجاد شود که پیگیر امور تا رسیدن به محصول باشد.
دکتر اخوان، گسترش گردشگری سلامت را یکی از زمینه های همکاری دو سازمان برشمرد و گفت: همکاری همراه اول با اپراتورهای دیگر کشورها فرصتی برای تبلیغ گردشگری سلامت و افزایش ارزآوری برای کشور است.
توضیح اینکه باتوجه به تجربه همکاری دو مرکز در عرصه سلامت و دوران همه گیری کرونا، این تفاهم نامه به منظور  افزایش همکاری های آینده در ارایه طرح کلان «زیست بوم» توسعه سلامت دیجیتال و «هوش مصنوعی» در نظام سلامت و فناوری های نوین آموزش پزشکی، راه اندازی و توسعه زیرساخت مرکز نوآوری و به کارگیری ظرفیت های همراه اول و دانشگاه، ایجاد و توسعه فعالیت گروه های علمی تخصصی در موضوعات بین رشته ای حوزه سلامت و فناوری اطلاعات با رویکرد توسعه فناوری های نوین و هم افزایی گروه های بالینی و فناوری اطلاعات و گروه تخصصی آموزش پزشکی و همکاری های علمی تحقیقاتی و... به امضا رسید.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و همراه اول

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *