اهدای گل به دانشجویان دانشکده توانبخشی در روز میلاد حضرت معصومه (س)

معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده توانبخشی همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س) با اهدای شاخه گلی به دانشجویان این روز به دانشجویان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، دکتر نعمت الله روحبخش معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده توانبخشی ، روز چهارشنبه 11 خرداد 1401 همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، با اهدای گل به دانشجویان ضمن ایجاد نشاط و شادابی در محیط دانشکده، این روز را به دانشجویان تبریک گفت.
حضرت فاطمه معصومه (س) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود. از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.
حضرت معصومه (س) به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافت. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید به سر مى برد و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسید و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.

در قرآن کریم و سوره نحل آیه 58 و 59 در خصوص جایگاه دختر آمده است: هنگامی که به آنان (مردم قبل از اسلام) مژده تولد دختر داده می‌شد صورتشان سیاه رنگ شده و مملو از خشم و غضب و اندوه می‌شدند و از قوم و قبیله خود به خاطر این مژده بدی که به آنها داده می‌شد خویشتن را پنهان می‌کردند و این پرسش مطرح می‌شد که آیا این ننگ را بر خود بپذیرند و دختر را نگه دارند یا او را در زیر خاک زنده به گور کنند.

اما در وسائل الشیعه در خصوص جایگاه دختران از دیدگاه اسلام آمده است: دختران (پیش از آنکه به همسری درآیند و به افتخار مادری نایل شوند) از مقام، حرمت و حقوق خاصی برخوردار هستند.

سید امیر  میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *