برگزاری اولین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در معاونت بهداشت

بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ ارديبهشت كار خود را شروع می‌کند و در مرحله اول از (۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد) آگاهی و آموزش‌های موردنیاز به مردم داده می‌شود.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، اولین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ با حضور قائم‌مقام و معاون فنی دکتر سعید تأملی برگزار شد، در این جلسه مدیران گروه‌های ستادی معاونت بهداشت و کارشناسان مسئول بیماری‌های شبکه مرکز بهداشت حضور داشتند.
 دکتر علیرضا امینی منش مدیر واحد بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت گفت: در تمامی شهرستان‌های تابعه ستاد اجرایی «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا» تشکیل خواهد شد و امیدواریم اجرای این بسیج ملی دروازه‌ای برای ورود به سایر ریسک فاکتورهای بیماری‌های غیر واگیر و کنترل آن‌ها باشد، در کل کشور از بین بیست میلیون نفر از افراد بالای سی سال جامعه که فشارخون آن‌ها پایش می‌شود، افراد دارای فشارخون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.
بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ ارديبهشت کار خود را شروع می‌کند و در ۳ مقطع زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد آگاهی و آموزش‌های موردنیاز به مردم داده می‌شود؛ و از ۱۷ خرداد تا ۱۴ تیر مرحله شناسایی بیماران و ارجاع جهت درمان و از ۱۴ تیر تا ۵ مهر مرحله گزارش‌گیری است. دبيري آن را معاون بهداشت بر عهده دارد.
 درباره همكاري ساير دستگاه‌ها نيز از طریق وزارت كشور هماهنگی‌های لازم با استانداری‌ها برای فراگير شدن پویش و اجراي بهتر برنامه‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی