برگزاری برنامه بازآموزی مدون تجویز پریسم در بیمارستان فارابی

همزمان با 18 مهر ماه 98 (10 اکتبر 2019)  و روز جهانی بینایی برنامه بازآموزی 'تجویز پریسم'  در بیمارستان فارابی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، همزمان با 18 مهر ماه 98 (10 اکتبر 2019) و روز جهانی بینایی، گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری بازآموزی با عنوان پریسم کرد.
در آغاز این برنامه دکتر آرش میرمحمد صادقی، معاون درمان بیمارستان فارابی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این بازآموزی گفت: ابتدا لازم می دانم روز جهانی بینایی را خدمت اساتید و میهمانان گرامی تبریک بگویم. روزی که ما چشم پزشکان متولی آن هستیم و امیدوارم که بتوانیم در راستای بهبود بینایی بیماران قدم های موثری برداریم. دکتر میرمحمد صادقی با بیان مشکلاتی که بیماران چشمی به ویژه بیماران دیپلوپی دارند افزود: از نظر ما دیپلوپی مشکل مهمی محسوب می شود. لذا در این بازآموزی که موضوع آن نیز پریسم می باشد سعی می کنیم تا مشکلات این بیماران را بررسی کینم.
در ادامه دکتر مسعود اقصائی فرد، فوق تخصص استرابیسم و نوروافتالمولوژی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه، دکتر سمیرا صدرخانلو و دکتر منیژه کمالی، فوق تخصص استرابیسم و دکتر امیررضا ویسی، فلوشیپ استرابیسم بیمارستان فارابی به معرفی انواع مختلف پریسم و کاربرد آن در درمان بیماران استرابیسم و نیستاگموس پرداختند
در بخش دوم این برنامه نیز دکتر محمدرضا اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه و رییس بیمارستان فارابی درباره تست سازگاری پریسم مطالبی را مطرح کرد. دکتر بابک معصومیان، فوق تخصص استرابیسم و دکتر مطهره صادقی، فلوشیپ استرابیسم این بیمارستان نیز در ارتباط با تجویز پریسم در درمان نقایص بینایی و ارتوپتیک سخنرانی کردند.
خبر: سید عباس قاضی میرسعید
عکس: حمیده امیدوار
 
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي