برگزاری جلسه با کارشناسان کودکان ستاد معاونت بهداشت

رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت از کارشناسان کودکان خواست میانگین خدمات کودکان را محاسبه و در خصوص پی‌گیری فعال کودکان منتظر خدمت توسط ارائه دهندگان خدمت(بهورزان و مراقبین سلامت) برنامه‌ریزی کنند.

برگزاری جلسه با کارشناسان کودکان ستاد معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به منظور طراحی مداخلات لازم جهت ارتقاء شاخص‌های برنامه سلامت کودکان روز یکشنبه 19 آذر 1402، جلسه‌ای با حضور کارشناسان برنامه سلامت کودکان معاونت و ستاد‌های تابعه برگزار شد. در این جلسه شاخص‌های برنامه‌های کودک سالم، مانا و تکامل از سال 1399 تا کنون مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و در مورد عوامل موثر بر روند اجرای برنامه‌ها بحث و تبادل نظر انجام شد.
در بخشی از جلسه، دکتر سید حامد برکاتی، مشاور معاون بهداشت در حوزه رشد و تکامل کودکان شرکت کرد و در خصوص چالش‌های ارجاع کودکان نیازمند مداخلات تکاملی به مراکز جامع تکامل ضیائیان و مرکز طبی با حاضرین به گفتگو پرداخت. راهکارهایی مانند حساس‌سازی مراقبین و والدین در خصوص اهمیت مداخلات استاندارد و علمی در مورد کودکان مبتلا به مشکلات تکاملی، توانمند‌سازی مراقبین و والدین در خصوص تکمیل صحیح پرسشنامه‌های تکامل(ASQ) ارائه شد.
در ادامه فاطمه شریفی رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان از کارشناسان کودکان خواست میانگین خدمات کودکان را محاسبه و در خصوص پی‌گیری فعال کودکان منتظر خدمت توسط ارائه دهندگان خدمت(بهورزان و مراقبین سلامت) برنامه‌ریزی کنند. در ضمن مقرر شد اسامی افرادی که به درستی موارد نیازمند مداخلات تکاملی را شناسایی کرده و تا ارجاع به سطح 2 پی‌گیری کرده‌اند برای تشویق و قدردانی معرفی کنند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر