برگزاری جلسه بین بخشی هماهنگی کالاهای قاچاق و آسیب‌رسان در شهرستان اسلامشهر

واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با هماهنگی فرمانداری شهرستان جلسه هماهنگی با حضور آموزش‌وپرورش اسلامشهر و چهاردانگه و دانشگاه‌های آزاد، فرهنگیان، پیام نور و علمی کاربردی شهرستان در خصوص کالاهای قاچاق و آسیب‌رسان برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، با عنایت به مصوبات کمیته سلامت‌محور (زیرمجموعه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان اسلامشهر) یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص کالاهای سلامت‌محور و قاچاق در مراکز آموزشی شهرستان برگزار شد. 
در این جلسه که  فتحی، نماینده فرمانداری، ابراهیمی، آموزش پرورش اسلامشهر، قانعی، دانشگاه فرهنگیان عترت واوان، کمانکش، آموزش‌وپرورش چهاردانگه، عرفانیان، معاون فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی، اسدنیا، دانشگاه آزاد، سارا حاصلی فرد، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، زینب ایمانی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت و حدیقه اصغرپور، معاون غذا و دارو شبکه بهداشت برگزار شد ابتدا مهندس اصغرپور در خصوص کالاهای سلامت‌محور و افزایش عرضه و استفاده از کالاهای قاچاق در جامعه توضیحاتی داد و به اهمیت ارتقا آگاهی افراد جامعه در خصوص شناخت این کالاها و مضرات استفاده از این محصولات اشاره کرد. وی در ادامه به دانشجویان و دانش آموزان که جمعیت قابل‌توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند اشاره و بر آموزش و اطلاع‌رسانی به این گروه هدف که نقش بسزایی در افزایش سطح آگاهی در جامعه خواهد داشت اشاره کرد.
در ادامه  جلسه فتحی در خصوص نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی برای این گروه هدف و تعداد افرادی که هرکدام از اعضا می‌توانند برای دوره معرفی کنند صحبت کرد.
حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص زمان و نحوه برگزاری و اهمیت موضوع بیان کردند و در پایان مقرر شد اولین جلسه با هماهنگی شبکه بهداشت در سالن همایش شبکه با ظرفیت ۱۵۰ شرکت‌کننده تا پایان آذرماه سال جاری برگزار و در صورتی موافقت روسای دانشگاه‌ها  دوره‌های بعدی در دانشگاه‌ها برای تعداد بیشتری از دانشجویان برگزار شود. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر