برگزاری جلسه ناباروری در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه تصمیم‌گیری در خصوص یکسان‌سازی خدمات درمان ناباروری مراکز تابعه دانشگاه با حضور معاون درمان تشکیل شد.

گالری عکس
این جلسه روز سه‌شنبه 6 مهر 1395 با حضور دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه، دکتر کاظمینی رییس اداره کل پیوند وزارت متبوع، دکتر عمیدی مدیر مالی و اداری دانشکده پزشکی، دکتر رشیدی مدیر فناوری در پژوهش وزارت متبوع، روسای بخش‌های ناباروری بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و رییس و کارشناسان اداره سلامت مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان برگزار شد.
دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه با اشاره به طرح پیشنهادی برای خدمات درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس پیشنهادات اعضاء جلسه، در خصوص ایجاد یک مرکز درمان ناباروری در قالب مجازی و یا فیزیکی، با توجه به امکانات موجود دانشگاه باید بررسی‌های لازم به عمل آید؛ و بعلاوه باید هر 4 مرکز ناباروری دانشگاه نیز همزمان جهت ارائه خدمات بهتر به مراجعین تقویت شوند.
وی بر الزام پاسخگویی بخش‌های ناباروری بیمارستان‌های ولیعصر (عج)، شریعتی، آرش و یاس در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 15 تأکید و همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته ناباروری دانشگاه جهت اصلاح فرآیندهای پذیرش بیمار در مراکز تابعه و یکسان‌سازی پروتکل ارائه خدمات در این بخش‌ها را مطرح کرد.
دکتر کاظمینی با اشاره به هزینه خدمات ناباروری در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به حمایت‌های مالی وزارت بهداشت حدود 85 درصد از خدمات ناباروری در مراکز دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی همچنین پذیرش بیماران نیازمند به این خدمات را در مراکز تحت پوشش دانشگاه الزامی دانست.
دکتر رشیدی در خصوص آمار مراجعه برای استفاده از خدمات ناباروری به مراکز خصوصی و دولتی گفت: متأسفانه در حال حاضر تنها 20 درصد زوج‌های نابارور از خدمات بیمارستان‌های دانشگاهی سراسر کشور برخوردار می‌شوند. درحالی‌که با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران چه به لحاظ حضور اساتید برجسته و چه ازنظر امکانات فیزیکی و تجهیزات بخش دولتی، تعداد مراجعین به مراکز ارائه خدمات درمان ناباروری تحت پوشش دانشگاه می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد.
توضیح آن‌که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 4 سانتر درمان ناباروری در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی، آرش و یاس است./ق

عکس و خبر: باهو 

کلمات کلیدی
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو