برگزاری دومین جلسه مسئولان و رابطان فرهنگی دانشگاه در بیمارستان شریعتی

دومین جلسه مسئولان و رابطان فرهنگی دانشگاه دوشنبه 27 اردیبهشت 95 در دفتر ریاست بیمارستان شریعتی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، در این جلسه دکتر پرویز معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر باقر زاده مدیر فرهنگی این معاونت کارشناسان، مسئولان و رابطان واحدهای مختلف دانشگاه حضور داشتند.
دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی که در این جلسه به همراه دکتر شاهی قائم مقام، دکتر مخترع مدیر، دکتر امینی مسئول فرهنگی، مهین سعیدی مدیر پرستاری این مرکز حضور داشت، در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، از حضور دکتر پرویز در این مرکز ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم که مسائل فرهنگی دانشگاه در دست فردی از جنس فرهنگ است که دغدغه فرهنگی دارد. ما هم امیدواریم بتوانیم در پیاده‌سازی برنامه‌ها به دانشگاه کمک کنیم.
رئیس بیمارستان شریعتی در ادامه دستاورد بزرگ یک نظام اسلامی را تغییر در حوزه فرهنگ دانست و گفت: اگر در این حوزه تغییر نبینیم یعنی کارمان را درست انجام نداده‌ایم. باید در برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی هامان تغییر ایجاد کنیم. امیدواریم با همکاری استادانی همچون دکتر پرویز و دکتر امینی که اهل‌فن هستند در سال 95 دستاوردهای بهتری داشته باشیم.
 دکتر پرویز معاون فرهنگی دانشگاه نیز در ابتدای سخنانش حضور در بیمارستان شریعتی را باعث زنده شدن خاطرات انقلاب عنوان کرد و گفت: در دوران انقلاب این بیمارستان همیشه فعال بود.
وی از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و همین‌طور پذیرش مجروحان در این بیمارستان یادکرد و عرصه فعالیت فرهنگی در بیمارستان‌ها را گسترده دانست و افزود: فعالیت فرهنگی می‌تواند در رفتار تأثیرگذار باشد و حتی نشست‌وبرخاست‌ها طوری باشدکه به اصلاح رفتار منجر شود.
معاون فرهنگی دانشگاه همچنین عرصه فرهنگ را از سایر حوزه‌ها ازجمله سیاست، اقتصاد و حوزه اجتماعی جدا ندانست و گفت: این حوزه‌ها باهم آمیخته هستند و در این زمینه نیز گفتمان مشترکی در دانشگاه بین مدیران و مسئولان وجود دارد. فعالیت‌های فرهنگی در بیمارستان‌ها دردل سایر فعالیت‌هاست مثلاً فرصت‌ بسیار خوبی است که در بیماران با اعمال و رفتار غیرمستقیم بتوانیم وقت نماز را یادآوری کنیم.
معاون فرهنگی دانشگاه همچنین گفت: آیین‌نامه پوشش و تعهد حرفه‌ای یکی از 5 راهبردهای اصلی فرهنگی دانشگاه است که به‌عنوان برنامه چهارساله دانشگاه درزمینهٔ فرهنگ در نظر گرفته‌شده است.
دکتر باقر زاده مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در جمع مسئولان و رابطان با ابراز خرسندی از این‌که این جلسات متفاوت از جلسات اول برگزار می‌شود گفت: لازم است کار فرهنگی را باکار تبلیغی یا فقط مذهبی اشتباه نگیریم.
وی همچنین افزود: در راهبردهای دانشگاه بحث فرهنگی باظرافت دیده‌شده و گاهی متأسفانه با عدم اشراف در کار فرهنگی برخی مسائل اصلی ازجمله امربه‌معروف به حاشیه رفته است.
دکتر باقر زاده همچنین با تأکید بر این‌که در موضوعاتی مثل رضایتمندی بیماران می‌توانیم مسائل شرعی همچون انطباق را اجرا کنیم افزود: خوشحالیم از این‌که نگاه به بحث فرهنگی کلان ‌ترشده است.
در این جلسه همچنین دکتر باقر زاده بر برنامه‌ریزی شش‌ماهه و یک‌ساله واحدها تأکید کرد.
در این نشست مهین سعیدی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی نیز مسائل فرهنگی برنامه‌های این واحد را تشریح کرد و گفت: می‌دانیم که تغییر ایجاد کردن درزمینهٔ فرهنگی بسیار سخت است و ارتباط و فرهنگ علاوه برمسایل تئوری به مهارت‌های خاصی نیاز دارد.
وی رضایت سنجی بیماران در بیمارستان شریعتی را از برنامه‌های این مرکز درزمینهٔ ارتقای ارتباطات گروه درمان با بیماران دانست و گفت: با آموزش کافی، انگیزه بخشی و مشخص کردن رفتارهای سازمانی می‌توانیم فرهنگ کارکنان را ارتقا دهیم.
 در پایان جلسه نیز مسئولان رابطان درباره برنامه‌های آینده هماهنگی و تبادل‌نظر کردند./ق

خبر: معصومی فرد
عکس: ولی الهی

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد