برگزاری دومین جلسه کمیته مرگ کودکان ۱-۵۹ ماهه در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر دومین جلسه کمیته مرگ کودکان ۱-۵۹ ماهه را با حضور اعضای کمیته برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، فاطمه قلی نژاد، کارشناس برنامه مرگ کودکان ,واحد سلامت خانواده در خصوص این جلسه که سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ برگزار شد گفت: در ابتدا آمار وضعیت مرگ کودکان در شش‌ماهه اول سال ۹۹ تشریح شد و در ادامه مسئول مرگ بیمارستانی شهرستان گزارش مرگ در فصل تابستان و علتهای فوت را بیان کرد.
در ادامه دکتر عباس امیراحمدی، معاون و دکتر بهناز قره خانی، کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه پس از بحث و تبادل‌نظر در خصوص موارد مطرح‌شده، پیشنهادات کاربردی ارائه کردند.
قلی نژاد در ادامه اظهار داشت که بنا بر گزارش های موجود شش‌ماهه اول سال، در سطح شهرستان کودکان ۱-۵۹ ماهه با علت ابتلای پنومونی بیشترین مورد مرگ و رتبه اول را به خود اختصاص داد و سپس در جایگاه‌های دوم و سوم تصادفات و سقوط عنوان شد. بر اساس مصوبات جلسه مقرر شد مداخلات در خصوص سوانح و حوادث و آموزش‌های لازم با اولویت پنومونی و آنفلوانزا با شروع فصل سرما به‌صورت جدی و مؤثرتری انجام شود.
همچنین مقرر شد در جلسات بعدی کمیته شهرستانی مرگ کودکان ۱-۵۹ ماهه نمایندگان ادارات برون بخشی مرتبط با علل مرگ جهت انجام مؤثرتر مداخلات حضور داشته باشند.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *