برگزاری وبینار آموزشی ترغیب مادران به اهدا شیر به بانک شیر مادر در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه وبینار آموزشی ترغیب مادران به اهدا شیر به بانک شیر مادر و پیشگیری از رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز یکشنبه 22 دی 98 به‌طور هم‌زمان در معاونت بهداشت، شبکه ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران باهدف اجرای برنامه کشوری پیشگیری از رتینوپاتی نوزادان نارس و کم‌وزن و پیشگیری و درمان به‌موقع نوزادان در معرض خطر رتینوپاتی نارسی و با موضوع اهداف تأسیس بانک شیر و مزایای آن و تربیت مربی مشاورین شیردهی به‌صورت وبینار برگزار شد.
در این جلسه دکتر نرجس توکلی کیا، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت ضمن خیرمقدم به حاضرین در مورد برنامه‌های سلامت نوزادان و اهمیت تغذیه با شیر مادر به‌خصوص در نوزادان نارس مطالبی را ارائه کرد.
دکتر افسر دست جانی فراهانی، متخصص چشم و مسئول درمانگاه رتینوپاتی بیمارستان فارابی در خصوص علل بروز، اهمیت، پیشگیری، نحوه درمان رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن و لزوم ارجاع به‌موقع نوزادان در معرض خطر مطالبی را بیان کرد.
رقیه کمرلویی، کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر و محبوبه محمدحسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان و جعفری، مربی مشاوره شیردهی مطالبی را در خصوص موضوعات جلسه ارائه کردند.
این جلسه با حضور دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، دکتر افسر دست جانی فراهانی، متخصص چشم و مسئول درمانگاه رتینوپاتی بیمارستان فارابی، رقیه کمرلویی، کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر، محبوبه حمد حسینی کارشناس برنامه سلامت نوزادان و جعفری مربی مشاوره شیردهی و 30 تن از مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش و کارشناسان مادران، کودکان، نوزادان، ترویج تغذیه با شیر مادر و مرگ کودکان 59 تا 1 ماهه، کارشناسان واحد آموزش و ارتقاء سلامت، بیماری‌های غیر واگیر و مسئولان آموزش بهورزی در سالن جلسات ستاد مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
خبرنگار: نگار دیوبندی

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی