برگزاری کارگاه مداخلات کوتاه‌مدت اقدام به خودکشی پس از ترخیص در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد با همکاری معاونت محترم بهداشت دانشگاه دوره دوم مداخلات کوتاه‌مدت پس از ترخیص به دنبال اقدام به خودکشی را برگزار کرد.

برگزاری کارگاه مداخلات کوتاه‌مدت اقدام به خودکشی پس از ترخیص در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جلسه که با حضور کارشناسان سلامت روان و رفتار شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و تعدادی از کارشناسان سلامت روان و رفتار مرکز بهداشت جنوب تهران 3 بهمن ۱۴۰۱ و در ادامه دوره اول این کارگاه که برای کارشناسان سلامت روان و رفتار شبکه بهداشت و درمان شهرری و تعدادی از کارشناسان سلامت روان و رفتار مرکز بهداشت جنوب تهران ۴ دی‌ماه برگزارشده بود برگزار شد دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در ابتدا خاطرنشان کرد: مشکل عمده در درمان اثربخش بیمارانی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، میزان پایبندی آن‌ها به پیگیری و انجام درمان یا پیوستن و درگیر شدن در فرایند درمان است. 
وی در ادامه افزود: درگیر شدن در فرایند درمان به‌صورت متعهد ماندن به درمان و مشارکت فعال در رابطه توأم با همکاری بین بیمار و درمانگر توصیف می‌شود. افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند گروه خاصی از بیماران را تشکیل می‌دهند آن‌ها شبیه به دیگر بیمارانی که به خاطر بیماری یا برچسب حادثه در بیمارستان بستری شده‌اند نیستند.
در ادامه برنامه کارگاه به ارزیابی وضعیت خودکشی پرداخته و با پخش و بازبینی ویدیو تمرین در منزل و کار عملی آموزش داده شد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

برگزاری کارگاه مداخلات کوتاه‌مدت اقدام به خودکشی پس از ترخیص در شهرستان اسلامشهر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *