بیست و چهارمین سمینار سالیانه فارابی/ برنامه های گروه استرابیسم، کاربردی و پرمخاطب

رییس بخش استرابیسم بیمارستان فارابی علت استقبال چشم پزشکان از سمینار سالیانه فارابی را در نحوه ارائه مطالب آن دانست.

 روابط عمومی بیمارستان فارابی: برنامه های گروه استرابیسم در بیست و چهارمین سمینار سالیانه فارابی شامل یک سمپوزیوم و یک کارگاه است.
دکتر محمد رضا اکبری، عضو هیئت علمی و رییس بخش استرابیسم بیمارستان فارابی ضمن اعلام این خبر در مورد موضوع این دو برنامه اظهار داشت : رویکرد ما در انتخاب موضوع، طرح موارد کاربردی بود به طوری که برای همه همکاران چشم پزشک، اعم از متخصص و فوق تخصص رشته های مختلف چشم پزشکی جذاب و قابل استفاده باشد. به همین دلیل سمپوزیوم امسال با موضوع تجویز عینک در کودکان و  درمان آمبیلوپی برگزار می شود. موضوعی چالش برانگیز برای همه چشم پزشکان. همه ما صرف نظر از رشته تخصصی مان هرروز در کلینیک مراجعین کودک داریم. در این کارگاه نحوه تجویز عینک در کودکان، تفاوت آن با بزرگسالان و نکات مهمی که باید مد نظر قرار گیردرا مطرح خواهیم کرد . همچنین  به موضوع آمبیلوپی و درمان های جدیدی که در سال های اخیر برای آن پیشنهاد شده خواهیم پرداخت .
 دکتر اکبری با بیان این که به این موضوع چند سال پیش هم پرداخته شده است، تاکید کرد: البته آن برنامه به صورت محدود اجرا شد و به علت استقبال همکاران و درخواست های مکرر آنان امسال در قالب سمپوزیوم و به شکل پنل و Case Based Discussion  مطالب به طور وسیع و جامع تر مطرح و توسط اساتید صاحب نظر سراسر کشور مورد بحث قرار می گیرد. این سمپوزیوم روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ساعت 8:30 تا 10:30 صبح در سالنآزادگان پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.
وی در مورد موضوع کارگاه نیز اظهار داشت: کارگاه گروه استرابیسم روزچهارشنبه 12 اردیبهشت 97 از ساعت 16 الی 17:30 با موضوع « Anomalies of Accommodation and Convergence » برگزار می شود. اختلالی که در نوجوانان و جوانان شایع است و ممکن است در دانش آموزان و دانشجویان با اختلال دید در مطالعه و درس خواندن، موجب افت تحصیل شود.  این موضوع برای اولین بار در سمینار فارابی به آن پرداخته می شود و می تواند موضوعی جالب و جذاب برای همکاران باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این دو برنامه بتواند به حل مشکل همکاران کمک نماید.  
رییس بخش استرابیسم بیمارستان فارابی علت استقبال چشم پزشکان از سمینار سالیانه را نحوه ارائه مطالب آن دانست و گفت: رویکردی که طی سال های اخیر برای ارائه مطالب در سمینار فارابی اتخاذ شده که به صورت معرفی کیس های جالب و چالش برانگیز، بررسی و ارائه نظر توسط خبرگان هر رشته می باشد، روش آموزشی است که بیمارستان فارابی در آن پیشتاز بوده  و همیشه مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفته است. این روش قطعا در آموزش آنان موثر است و در بالین به آنان کمک می کند.
وی تصریح کرد: سمینار سالیانه فارابی برای دستیاران و فارغ التحصیلان چشم پزشکی  عرصه آموزشی جذابی است که موجب ارتقای دانش و مهارت آنان می شود.
 گفتگو : امیدوار

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي