• تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 09:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 439
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید بر حفظ تأمین امنیت شغلی مادران در طول بارداری و مرخصی زایمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

در چهارمین جلسه کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی - قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402 بر حفظ تأمین امنیت شغلی مادران در طول بارداری و مرخصی زایمان تأکید شد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، طی بخشنامه‌ای به همه واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران از سوی معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع ابلاغ شده است که در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی دانشگاه و باتوجه‌به اهمیت امنیت شغلی مادران در طول دوران بارداری و مرخصی زایمان، به پیوست مصوبه چهارمین کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی (قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه) جهت اجرا ابلاغ می‌شود؛ بنا بر مصوبه مذکور هر گونه نقل‌وانتقال مادران در این دوران (بارداری، مرخصی زایمان و تا 6 ماه پس از بازگشت به کار) ممنوع است. 
توضیح اینکه مصوبه چهارمین جلسه کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی - قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در سال 1402 تأکید بر این دارد که امنیت شغلی مادران در طول بارداری و مرخصی زایمان باید تأمین شود. در این دوران هر گونه نقل‌وانتقال، تغییر شغل، پست یا واحد محل خدمت بدون درخواست مادر شاغل (با هر نوع رابطه استخدامی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی) ممنوع است. حفظ پست سازمانی و نیز واحد محل خدمت برای بانوان در ایام مرخصی زایمان و تا 6 ماه پس از بازگشت به کار، الزامی است. 

 

  • گروه خبری : معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع,جوانی جمعیت
  • کد خبر : 241963
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *