برگزاری نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها

تأکید دکتر رامین رحیم نیا بر شفافیت، پاسخگویی، هم‌فکری، هم‌افزایی و ایده‌پردازی مدیران ستادی و محیطی

نشست مشترک مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع با مدیران بیمارستانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت «بررسی چالش‌های موجود و ارائه راهکار و رفع موانع» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نشست مشترک مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع با مدیران بیمارستانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران که به میزبانی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران سه‌شنبه 16 آبان 1402 برگزار شد؛ دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع با تاکید بر اهمیت برگزاری این جلسات و تعامل بیشتر دیدگاه های مدیران محیطی و ستادی؛ گفت: از این پس ماهانه جلساتی منظم برای تبادل نظر خواهیم داشت تا بتوانیم نظرات را به یکدیگر نزدیک کنیم.
وی با تأکید بر هم‌فکری، هم‌افزایی و ایده‌پردازی در جلسات مدیران؛ یادآور شد: در نظر داریم تا در این نشست‌ها از طریق هم‌فکری، رویکردهای یکپارچه‌ای را اتخاذ و اجرایی کنیم. جای این جلسات بسیار خالی بود و این فرصت می‌تواند دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و منشأ اثرات خوبی در سازمان و رفع موانع و چالش‌ها باشد. 
دکتر رحیم نیا، ضمن قدردانی از زحمات مهندس سرپرست؛ خاطرنشان کرد:  گفت: ایشان در مدتی که مسئولیت دفتر فنی را برعهده داشتند با مدیریت درست کارها را بسیار خوب پیش بردند. از مهندس مکری نیز برای قبول زحمت تشکر می‌کنم. 
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به افزایش اختیارات مدیران تصریح کرد: شما مدیران باتجربه‌ای هستید؛ اما مراقب باشید تا این افزایش اختیارات چالش و شبهه‌ای برای شما ایجاد نکند.
وی در ادامه به مدیران جدید بیمارستان‌های رازی و حکیم خوش آمد گفت و یادآور شد: شما سرمایه‌های دانشگاه هستید قدر خود را بدانید.
در ادامه دکتر مسعود رفعتی، مدیر نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه، به ارائه معرفی سامانه سمفاد پرداخت و گزارش کاملی از مقایسه درصد توزیع ناهار برای کارکنان و همراه بیمار، تعداد صبحانه، ناهار و شام توزیعی مراکز در یک روز و... ارائه داد و  گفت: در حال ساماندهی همه قراردادها و یکسان‌سازی آنها هستیم؛ همچنین عدم هم‌خوانی‌ها را رصد و اصلاح می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه توزیع غذای کارکنان، بیماران و همراهان، وحدت رویه در دانشگاه وجود ندارد؛ گفت: این مسئله نیاز به تحلیل سیاست‌های درون بیمارستان دارد چرا که شرایط بیمارستان‌ها با یکدیگر متفاوت است.
دکتر رفعتی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید جلسات کارشناسی مشترکی با مدیران بیمارستان‌ها برگزار و سیاست‌هایمان را یکپارچه کنیم تا بتوانیم تا پایان سال در هر بیمارستان میزان پرس غذا را 5 درصد کاهش دهیم.
سپس مهندس بهزاد مکری، مشاور اجرایی و مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، با بیان اینکه حضور مدیران منطقه‌ای، نتایج مثبتی در برداشت، خاطرنشان کرد: حضور مدیران منطقه‌ای کمک کرد تا سرعت کارها قدری بالاتر رود. مدیران منطقه‌ای به‌عنوان مدیر دفتر فنی واحد منصوب می‌شوند.
وی از افزایش اختیارات عمرانی مدیران بیمارستانی خبر داد و گفت: اختیار 50 درصد معاملات متوسط (یک پروژه تا سقف 725 میلیون تومان) به مدیران بیمارستانی واگذار می شود، به شرط آنکه حتما تایید مدیران منطقه را داشته باشند. همچنین هر گونه عزل و نصب مسئولان فنی زیر نظر مدیر بیمرستان و با هماهنگی ستاد انجام می شود.
مهندس مکری در پایان بر ضرورت پیگیری استانداردسازی آسانسورها و اطفای حریق بیمارستان‌ها تأکید کرد.
پس از آن دکتر کامبیز مرادزاده، مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی و بودجه دانشگاه نیز با بیان دغدغه‌های مالی در واحدها اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف بودجه برقراری سیستم آلارم و هشدار به واحدها است و این هشدار باید در مرحله‌ای انجام شود که امکان تغییر رفتار در واحدها وجود داشته باشد.
در ادامه مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه، نیز شکست معامله و خردکردن معاملات را چالشی برای واحدها خواند و گفت: در معاملات و قراردادها دقت نمایید تا مشکلی ازاین‌جهت برای شما ایجاد نشود.
وی همچنین بر ضرورت اخذ تضمین معتبر برای تجهیزات در بخش برون‌سپاری تأکید کرد.
سپس علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه به ارائه بررسی شاخص‌های نیروی انسانی از سال 1399، درصد خروج اختیاری و ... پرداخت. 
توضیح اینکه نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها بیش از چهار ساعت طول کشید و در پایان مدیران ستادی و بیمارستان‌ها در خصوص موارد مطرح شده نظرات سازنده و ارزشمند خود را بیان کردند.  
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *