تشریح اقدامات انجام شده هفته پیشگری از مسمومیت ها در معاونت غذا و دارو دانشگاه

دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی و مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در هفته پیشگیری از مسمومیت ها، هدف از این فعالیت ها را افزایش آگاهی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص مسمومیت دارویی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو، با ارائه گزارشی از  فعالیت‌های صورت گرفته هفته پیشگیری از مسمومیت ها سال 97 در این معاونت گفت: در هفته پیشگیری از مسمومیت ها، از یکم تا هشتم آبان ماه 1397 با شعار 'با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم'، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدامات مختلفی را جهت ترویج اهمیت این موضوع در جامعه به انجام رساند.
وی با اشاره به پیام دکتر منا کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها گفت: امسال نیز شعار این هفته در همین راستا و با عنوان 'با افزایش آگاهی مانع مسمومیت های دارویی شویم' انتخاب شده است. البته پیشگیری از مسمومیت ها با آموزش و اطلاع رسانی موضوعی نیست که صرفا محدود به این هفته باشد.
مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو تهران گفت: آموزش چهره به چهره در خصوص انواع مسمومیت‌ها و راهکار پیشگیری از آن‌ها در سرای محله وصال برگزار شد.
دکتر نجاریان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته پیشگیری از مسمومیت ها، کارشناسان اعزامی معاونت غذا و دارو با برپایی غرفه آموزشی در مترو چهارراه ولیعصر، مرکز طبی کودکان و لابی معاونت غذا و دارو تهران که با اهدف افزایش آگاهی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص مسمومیت دارویی برپاشده بود، توضیحات لازم در خصوص مسمومیت دارویی و راهکارهای آن و ارتقای دانش جامعه درخصوص خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه برخورد با این ‏رخداد، مانند چگونگی پیشگیری از بروز مسمومیت های ناشی از دارو، نکاتی در خصوص پیشگیری از بروز مسمومیت های دارویی در کودکان و توصیه هایی در مورد پیشگیری از بروز مسمومیت های دارویی در خصوص مواجهه با فرد مسموم ارائه کردند.
در ادامه دکتر نجاریان برنامه آموزشی هفته پیشگیری از مسمومیت ها در دبستان امید انقلاب را از برنامه‌های این هفته باهدف آشنایی دانش آموزان در خصوص انواع مسمومیت‌ها، راهکار و پیشگیری از آن‌ها و نیز آشنایی با جایگاه داروسازعنوان کرد و کارشناس این معاونت با توزیع کتاب 'هیولای نامرئی' که در خصوص مسمومیت با گاز منوکسید کربن است به ارائه نکاتی مهم در پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن به زبانی ساده پرداخت.
وی در پایان یادآور شد: درج پیام‌های بهداشتی با محوریت شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها در سربرگ نامه‌های اداری و ارسال آن‌ها به رسانه‌های گروهی و بهره‌ مندی از سرویس پیامک و فضای مجازی و شبکه اجتماعی در طول هفته از دیگر برنامه‌های هفته پیشگیری از مسمومیت ها در معاونت غذا و دارو دانشگاه بود.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر