جلسه آموزشی خودمراقبتی در اختلالات اضطرابی در مجموعه دارالقرآن شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی تحت عنوان"خود مراقبتی در اختلال اضطرابی" برای مراجعین مجموعه دارالقرآن شهرستان برگزار کرد.

جلسه آموزشی خود مراقبتی در اختلالات اضطرابی در مجموعه دارالقرآن شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه آموزشی که سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد زینب خورشیدوند، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت قاسم‌آباد در تعریف از خود مراقبتی گفت: خود مراقبتی بنا به تعریف سازمان جهانی بهداشت به معنی رفاه کامل جسمی روانی و اجتماعی و نه فقدان بیماری و نداشتن معلولیت است. و با انجام اقدامات خود مراقبتی می‌توان احتمال بیماری‌های جسمی و روانی را کاهش داد.
وی در ادامه جلسه پس از تعریف خود مراقبتی توضیح و افتراق استرس از اضطراب پرداخت و انواع اختلالات اضطرابی ازجمله: اختلال اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب وسواس، فوبیا، بازار هراسی، اختلال پانیک و ... شرح داد.
خورشیدوند در خصوص علائم فیزیولوژیک اضطراب گفت: اضطراب دارای علائمی شامل لرزش، احساس لرز و سردرد، تنش عضلانی، احساس تنگی نفس و تپش قلب و ... می‌باشد. علائم روان‌شناختی ازجمله احساس ترس، اشکال در تمرکز، گوش‌به‌زنگ بودن مفرط و کاهش خواب است که بایستی بسیار به آنها توجه کرد.
این کارشناس سلامت روان در ادامه به انواع درمان‌های  دارویی و روان‌شناختی اختلالات اضطرابی پرداخت و در به سؤالات حاضرین پاسخ داد. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *