جلسه کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ایثارگران دانشگاه برگزار شد

در چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ایثارگران، مدیر امور ایثارگران از برنامه‌های فرهنگی سال 96 گزارشی از گزینش شهدای منتخب دانشگاه، جشنواره علمی فرهنگی و همچنین برنامه‌های دهه فجر و یادمان شهدا در دانشگاه اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ایثارگران در سال 96  روز چهارشنبه 22 آذر 96 با حضور اعضای کمیته، دکتر پرویز، دکتر پورمحمدیان، دکتر ماهگلی، دکتر مقیمی  و دکتر حجازی در دفتر  امور ایثارگران برگزار شد.
در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید دکتر مقیمی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین  گزارش مختصری از تاریخچه‌ی تدوین دستورالعمل رسیدگی به ایثارگران و جایگاه کمیته‌ها را عنوان کرد و بخشی  از فعالیت‌های کمیته  فرهنگی  و اطلاع‌رسانی دفتر ایثارگران در خصوص نشریه الکترونیکی ندای ایثار، سایت اطلاع‌رسانی ایثارگران، کانال تلگرامی و گروه تلگرامی ایثارگران توضیح داد.
وی در ادامه به برخی از برنامه‌های فرهنگی  سال 96 که شامل  گزینش شهدای منتخب دانشگاه ، جشنواره علمی فرهنگی، برنامه‌های  دهه فجر  و یادمان شهدا در دانشگاه و دانشکده‌ها و ایجاد  تندیس و یا المان‌هایی از شهدا  اشاره کرد.
سپس دکتر پرویز  گفت برای  برگزاری کنگره‌ی شهدا  در مرحله اول یک ارزیابی کلی در مورد پشتیبانی مالی  از سوی دانشگاه باید صورت گیرد و ببینم چقدر امکان‌پذیر است اگر موردحمایت واقع شد  می‌تواند یک کار ارزشمند باشد.
عضو کمیته  فرهنگی ایثارگران برای هرچه باشکوه‌تر شدن برنامه‌های فرهنگی  در راستای گسترش و تعمیق فضای معنوی در دانشگاه و همچنین به‌منظور بهره‌مندی ایثارگران با توجه به مقدورات پیشنهاد سفرهای زیارتی و اردوهای فرهنگی را مطرح کرد  وی تأکید کرد  برای دهه فجر مثل روال سال‌های قبل با برگزاری مسابقات ورزشی در هر رشته تیمی کار مناسبی است  و این کار می‌تواند ادامه پیدا کند. 
در ادامه  دکتر ماهگلی  معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده دندانپزشکی  گزارشی از برگزاری مراسم یادبود شهید هدایت دانشجویی دانشکده دندانپزشکی را در گلزار شهدای بهشت‌زهرا  ارائه داد.
وی که از برگزاری این مراسم کاملاً راضی بود  پیشنهاد داد در گروه‌های کوچک‌تر برای شهدای  هر دانشکده مراسمی در گلزار شهدای بهشت‌زهرا با حضور دانشجویان ، اساتید و کارکنان برنامه‌ریزی شود.
در پایان دکتر پورمحمدیان مدیر ستاد شاهد ایثارگر با اشاره به‌ضرورت  نام‌گذاری ساختمان‌ها ، اماکن واحدهای دانشگاه بنام شهدای گران‌قدر گفت این امر  گامی جدی در احیای فرهنگ ایثار و شهادت  است و  برای همیشه در ذهن‌ها ماندگارمی ماند .مقرر شد در این خصوص مکاتبه‌ای با دانشگاه و واحدهای ذی‌ربط انجام شود.
خبر: اسماعیلی
عکاس: گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس