اهمیت شب‌های قدر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی: این که ما گاهی غفلت می‌کنیم، به دلیل نبود آگاهی ماست

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک اعیاد گذشته، به اهمیت شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر، شبی مرموز و عجیب بوده که یک شب آن به اندازه یک عمر انسان است. در این شب، سرنوشت مشخص می‌شود، برخی از اتفاقات ویژه رخ می‌دهد و ملائکه به زمین می‌آیند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی، در ادامه گفت: ما در دنیای بسیار پیچیده‌ای هستیم که یک بخش ظاهرش را می‌بینیم، برای همین خداوند در ابتدای سوره بقره، اولین ایمانی که از ما می‌خواهد، ایمان به غیب و نادیدنی‌هاست. این نادیدنی‌های دنیای ما بسیار بالاتر از چیزهایی است که ما آنها را حس و درک می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: امشب در آستانه این شب مهم هستیم که با امیرالمؤمنین گره می‌خورد و این هم یکی از توفیقات ویژه الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی، در ادامه با اشاره به دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان «اللّهمّ نبّهْنی فیه لبرکات أسْحاره و نوّرْ فیه قلْبی بضیاء أنْواره و خذْ بکلّ أعْضائی إلى اتّباع آثاره بنورک یا منوّر قلوب الْعارفین - خدایا! در این روز از برکات سحرگاهان آگاهم کن و دلم را با پرتو انوار آن روشن ساز و همه اعضایم را به پیروی از آثار این روز وادار، به حق نورت ای روشنی‌بخش دل‌های خداشناسان.» گفت: مهم‌ترین مسئله همین آگاهی ماست. این که ما گاهی غفلت می‌کنیم، به‌خاطر همین عدم آگاهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی در پایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارها در این شب، بخشش کسانی است که به ما حقی دارند. قلبی که در آن کینه و خشم دیگران باشد هیچ‌وقت خاشع نخواهد شد.

رضا شریفی زاده
تهیه کننده:

رضا شریفی زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *