نشست تببین اهمیت مشارکت اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی و ارتقای شاخص آلتمتریکس

دکتر ترابی: حضور فعال اعضای هیئت علمی در فضای مجازی (زندگی دوم) برای حفظ و ارتقای ارزش های هویت مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهم و ضروری است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست تببین اهمیت مشارکت اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی و ارتقای شاخص التمتریکس گفت: حضور فعال اعضای هیئت علمی در فضای مجازی (زندگی دوم) برای حفط و ارتقای ارزش های هویت مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهم و ضروری است.

دکتر ترابی: حضور فعال اعضای هیئت علمی در فضای مجازی (زندگی دوم) برای حفط و ارتقای ارزش های هویت مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر اکبر شفیعی، مدیر داخلی پژوهشکده بیماری‌های قلب و عروق، اعضای گروه واحد توسعه وب یکپارچه مرکز قلب و ستاد روابط عمومی، نشستی به منظور تببین اهمیت مشارکت اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی و ارتقای شاخص التمتریکس 23 خرداد 1403 برگزار شد.
اهمیت شاخص التمتریکس و نقش آن در شناسایی چهره‌های تاثیرگذار  علمی در این جلسه، دکتر ترابی با اشاره به اهمیت شاخص التمتریکس و نقش آن در شناسایی افراد تاثیرگذار در حوزه علمی، بر ضرورت حضور فعال اعضای هیئت علمی در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: حضور اساتید در فضای مجازی به منظور افزایش دسترسی مخاطبان به اطلاعات علمی درست و به روز، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عوامل موثر در افزایش نمره آلتمتریکس
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش نمره آلتمتریکس گفت: امتیاز یک مقاله، هنگامی که افراد بیشتری به آن اشاره کنند افزایش می یابد. همچنین نقش اعضای هیئت علمی در انتشار مقالات منتشر شده، امتیاز بیشتری به انتشار مطالب از طریق اکانت مجله دارد.
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و نقش آن در ارتقا شاخص التمتریکس
دکتر ترابی با تشریح راهکارهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش شاخص التمتریکس گفت: با ایجاد حساب کاربری در توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک، به اشتراک گذاشتن مقالات علمی، استفاده از هشتگ‌های مرتبط، تعامل با مخاطبان و دنبال کردن سایر اساتید و مراکز علمی می توان امتیاز بهتری در این شاخص کسب کرد
وی از ایجاد اکانت جدید توییتر دانشگاه خبر داد و گفت: همه اعضای هیئت علمی برای افزایش شاخص التمتریکس باید حساب توییتر ایجاد کنند و در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز اکانت داشته باشند و هر پست که در حساب توییتر به اشتراک گذاشته میشود باید در اینستا هم منتشر شود.

تاکید بر ایجاد حساب توییتر و افزودن آن به حساب توییتر دانشگاه
دکتر ترابی با تأکید بر اهمیت توییتر در دنیای امروز گفت: توییتر(شبکه X) امکان انتشار و اثرگذاری مقالات علمی را فراهم می آورد. براین اساس اعضای هیئت علمی، افزون بر ایجاد حساب توییتر (شبکه ایکس) و توییت مقالات؛ باید اکانت حساب توییتر خود را نیز برای اضافه شدن در حساب توییتر دانشگاه اعلام کنند

طراحی وب سایت انگلیسی و نقش آن در ارتقا رتبه وبومتریکس
دکتر ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از  وضعیت فعلی وب‌سایت دانشگاه و ضرورت راه‌اندازی وب‌سایت انگلیسی گفت: رتبه وبومتریکس دانشگاه در حال حاضر 445 است، در حالی که هنوز وب‌سایت انگلیسی راه اندازی نشده است. با راه‌اندازی این وب‌سایت، این رتبه چند برابر خواهد شد.

آغاز فعالیت مرکز قلب در توییتر 
دکتر ترابی در پایان سخنان خود از اعضای مرکز قلب در جلسه خواست که به صورت  گروهی برای هر یک از اعضای هیئت علمی آن مرکز حساب توییتر ایجاد کرده و مقالات آنها را توییت کنند.

 

سهیلا ملکی
تهیه کننده:

سهیلا ملکی

تصاویر