رونمایی از سامانه عقد قراردادها در بستر BPMS

دکتر رامین رحیم نیا: استراتژی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران یکپارچگی و شفافیت در تمامی فعالیت‌ها و فرایندها است

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست رونمایی از سامانه مدیریت فرایندهای الکترونیک دانشگاه «سمفاد» این فرایند را آغاز یک حرکت بزرگ و منسجم در سطح سازمان دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در جلسه گزارش صبحگاهی(morning Report) کاری چهارشنبه 21 تیر 1402 معاونت توسعه از سامانه عقد قراردادها در بستر BPMS رونمایی و گزارش عملیاتی‌شدن سامانه مدیریت فرایندهای الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران «سمفاد» توسط تیم مهندسی مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه موردبحث و بررسی قرار گرفت. 
دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه با تأکید بر اینکه طراحی سامانه مدیریت فرایندهای الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران «سمفاد» کار ماندگار و ارزشمندی در سطح سازمان محسوب می‌شود؛ گفت: یکپارچگی و شفافیت در تمام فرایندهای حوزه معاونت توسعه لحاظ می‌شود و تلاش داریم با این کار بزرگ حرکت‌های سازنده‌ای را رقم بزنیم. 
در ادامه دکتر مسعود رفعتی مدیر نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه هدف اصلی از رونمایی سامانه عقد قراردادها در بستر BPMS را اصلاح فرایند برای بهبود مستمر و بهترشدن رضایت همکاران خدوم دانشگاه در حوزه‌های مختلف واحدهای تابعه عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از اتوماسیون در دنیا باعث شده است که کمتر به نیروی کار نیاز داشته باشیم و این مهم بهره‌وری را افزایش داده و اصلاح فرایندها را به دنبال داشته است.  
دکتر رفعتی یادآور شد: در بحث مدیریت ناب وقتی می‌خواهیم کار بیهوده را به حداقل برسانیم باید بتوانیم از سیستم اتوماسیون‌ها استفاده بهینه و صحیح داشته باشیم چرا که از این طریق می‌شود میزان خطاها را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد. 
مدیر نظارت و توسعه امور عمومی معاونت توسعه دانشگاه تصریح کرد: از سال 2015 تا 2030 به طور متوسط 18 درصد میزان نیاز به کار در دنیا به‌خاطر استفاده از اتوماسیون‌ها کاهش می‌یابد؛ اگر نقشه تمام فرایندها را ترسیم کنیم و بعد در بستر  BPMS عملیاتی کنیم، دقیق‌تر می‌توانیم اشکالات سیستم را مشخص و مرتفع کنیم.  
دکتر رفعتی خاطرنشان کرد: بهبود مستمر فرایند باید بر اساس شاخص باشد و شاخص‌ها از طریق همین سیستم‌ها به‌راحتی قابل‌استخراج است و می‌توانیم درخواست‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به بهترین روش پیگیری و شفاف‌سازی و با اصلاح فرایندها (مستندات) نواقص را برطرف کنیم.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *