نشست معاونت بین الملل بیمارستان فارابی برگزار شد

دکتر سید حسام هاشمیان: برای برگزاری وبینارهای مشترک با مراکز مطرح چشم پزشکی جهان برنامه ریزی کرده ایم

معاون بین الملل گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی در گفت و گو با روابط عمومی این مرکز به تشریح برنامه های علمی مشترک بیمارستان با مراکز مطرح چشم پزشکی جهان پرداخت.

نشست معاونت بین الملل بیمارستان فارابی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه آموزشی معاونت درمان این مرکز صبح سه شنبه 17 خرداد 1401 با حضور دکتر مهدی خداپرست، رئیس، دکتر محمدرضا اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی، دکتر سید حسام هاشمیان، معاون بین الملل و دکتر حمید ریاضی، معاون آموزشی بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه پس از معرفی تعدادی از چشم پزشکان مشهور مراکز چشم پزشکی مطرح جهان توسط معاون بین الملل بیمارستان فارابی، دکتر خداپرست با ابراز خشنودی از ایجاد ارتباط با این مراکز اظهار داشت: در معاونت بین الملل بیمارستان فارابی بستر به گونه ای فراهم شده که ظرفیت خوبی برای ایجاد چنین ارتباط هایی داریم. خوشبختانه دکتر هاشمیان در از زمان تصدی سمت معاونت بین الملل نشان داده که ایده های خوبی در این زمینه دارد. وی همچنین افزود: برگزاری برنامه های علمی مشترک با مراکز درمانی به نام سایر کشورها کاری بزرگ و فاخر است. این موضوع باعث پربارتر شدن ویترین چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی خواهد بود. البته برگزاری این برنامه ها و ایجاد ارتباط با چشم پزشکان سایر کشورها کاری است که باید با نهایت دقت انجام شود. زیرا هدف ما این است که از بهترین چشم پزشکان خارجی برای سخنرانی در کنفرانس ها و وبینارها دعوت کنیم.
پس از این جلسه نیز معاون بین الملل گروه چشم پزشکی در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی گفت: برای برگزاری وبینارهای مشترک با مراکز مطرح چشم پزشکی جهان برنامه ریزی کرده ایم و این برنامه ها در قالب کنفرانس هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان Appraise to Raise مطرح می شود. در مرحله اول قرار است اساتید چشم پزشکی مورد نظر به عنوان سخنران در کنفرانس های گروه چشم پزشکی شرکت کنند. در مرحله بعد هدف این است که از این اساتید به عنوان استاد راهنما در پایان نامه بهره مند شویم و در نهایت به دنبال این هستیم که بتوانیم با مراکز چشم پزکی مورد نظر تبادل دانشجو داشته باشیم.
دکتر هاشمیان در ادامه از روند رضایت بخش مکاتبه با چشم پزشکان مشهور و صاحب نظر در رشته های چشم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر از حدود 20 استاد چشم پزشکی که عمدتا در مراکز درمانی آمریکای شمالی حضور دارند دعوت کرده ایم و این افراد نیز تمایل خود را برای حضور در برنامه های علمی ما ابراز کرده اند. امیدواریم بتوانیم در یک یا دو ماه آینده این کنفرانس های مشترک را آغاز کنیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *