مراسم قدردانی از مدیران پیشین مرکز بهداشت جنوب تهران

دکتر قناعتی: خدمت خالصانه، کلید حل مشکلات جامعه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم قدردانی از روسای ادوار مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: خدمت خالصانه، کلید حل مشکلات جامعه است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست روز سه شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس، دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه، دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران  و  مدیران پیشین مرکز بهداشت جنوب تهران در سالن حکیم برگزار شد.
دکتر قناعتی در ابتدای این نشست با خواندن یکی از اشعار خود: «یار کنار من است با دگران چه حاجت، میکده جای من است کعبه نما چه حاجت
غرق نگاهش شدم مست زجامش شدم، چون به برم یار بی، ور دو جهان چه حاجت
نور رخش راهبر داغ غمش بر جگر، چون همه سو روی او باغ جنان چه حاجت
سوخته غرق گناه مرهم او وصل تو، نوش لبت مست کرد هوش و ذکات چه حاجت»  به اهمیت خدمت خالصانه، پیچیدگی‌های هستی و لزوم تفکر ژرف و توکل به خداوند متعال اشاره کرد و گفت: ان شاءالله خدا به همه ما توفیق بدهد ارزش واقعی حیات را درک کنیم زیرا خیلی ها آمده اند و رفته اند اما آنچه ماندگار است آن چیزی است که امام حسین (ع) در روز عاشورا انجام داد.
دکتر قناعتی با بیان اینکه نیت، صداقت و کار برای خدا همه مشکلات را حل می کند گفت: اگر انسان برای خدا کار کند اینکه دیگران تشویق کنند یا نکنند مهم نیست زیرا کسی که با خدا معامله کرده به پشت سرش نگاه نمی کند.
وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع)«آه ! من قلّة الزّاد ، و طول الطّریق» واى از کمبود توشه و درازى که در جلوی ما هست افزود: تلاش مستمر برای یادگیری و داشتن دانش در هر زمینه از جمله در مدیریت سلامت لازم است.
وی از مدیریت نظام سلامت به عنوان یکی از پیچیده ترین مدیریت ها یاد کرد و گفت: از 90 تریلیون دلار بودجه سلامت در جهان، 30 تریلیون دلار برای بیماری های غیرواگیر مصرف می شود بنابراین با نگاه اقتصادی هم خیلی مهم است که  بتوانیم مردم را سالم کنیم، صرفه جویی زیادی می شود که می توان صرف پیشرفت، توسعه و سرمایه گزاری در زمینه های دیگر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اقداماتی که در حوزه بهداشت انجام می شود یک فرصت است گفت: ایجاد عدالت، پایه حیات جامعه است و خداوند متعال بسیار سفارش کرده است و شما این فرصت را دارید که به ضعیف ترین  قشر جامعه خدمت می کنید.
دکتر قناعتی حضور خود در جبهه دفاع مقدس و خدمت به عنوان مسئول دانشگاه را بهترین زمان عمر خود بیان کرد و در ادامه با بیان مثال‌هایی از وقایع تاریخی و زندگینامه شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهید سلیمانی، بر لزوم خدمت بی‌منت به جامعه تأکید کرد.
وی در ادامه به موضوع عدالت اجتماعی و توجه به یتیمان و مسکینان اشاره و از برنامه ای شنبه های نیکوکاری به عنوان یکی از برنامه های خوب دانشگاه یاد کرد.
در پایان این مراسم از 8 مدیر پیشین مرکز بهداشت تهران و کارشناسان مسئول فعلی واحدهای مختلف این مرکز قدردانی شد.
توضیح اینکه پرویز جدی، دکتر حسن هویدا، مرحوم دکتر محمد حامدی توسلی، دکتر بهروز باوریان، دکتر فردین حق پرست، دکتر محمد عفت پناه، دکتر علیرضا صدرایی، دکتر سیدرضا حسینی سده، دکتر محمدرضا قیوم زاده و دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن به ترتیب روسای مرکز بهداشت جنوب تهران از ابتدا تاکنون بوده اند.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *