• تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 17:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 603
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم تقدیر از 110 برگزیده مسابقه کتابخوانی قرآنی

دکتر قناعتی: مبادا دیگران و غیر مسلمانان در عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تقدیر از 110 برگزیده مسابقه کتابخوانی قرآنی، تاکید کرد با شناخت معارف قرآنی و عمل به آن الگویی برای دیگران باشیم و در مسیری حرکت کنیم که به درجه رستگاری برسیم.

دکتر حسین قناعتی دکتر حسین قناعتی,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آستانه سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، مراسم تقدیر از 110 برگزیده مسابقه کتابخوانی قرآنی روز سه شنبه 21 شهریور ۱۴۰۲ به همت شورای فرهنگی معاونت بهداشت و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تشکر از معاونت بهداشت دانشگاه، در اجرای طرح آموزش ترجمه قرآن، این اقدام بزرگ را در مسیر انس با قرآن خواند.
رئیس دانشگاه با اشاره به ثواب تلاوت و مانوس بودن با قرآن گفت: قرآن نوری است که ائمه اطهار (ع) رموز و حقیقت آن را می دانند و مردم عادی سعی می کنند به اندازه بضاعت وجودیشان حقیقت قرآن را درک کنند.
وی با بیان اینکه حرکت در مسیر شناخت قرآن به زندگی برکت می دهد، عمل به دستورات و روشنگریهای قرآن و ائمه معصومین (ع) را در هدایت انسان مهم خواند.
دکتر قناعتی با تاکید بر سخن حضرت علی (ع) به سبقت گرفتن از دیگران در پیروی از قرآن گفت: در قرآن به اموری مانند شفافیت، شایسته سالاری، پرهیز از فساد و ... که برای فرد و جامعه می تواند توفیقاتی به همراه داشته باشد؛ اشاره شده است.
رئیس دانشگاه رمز پیروزی 8 سال دفاع مقدس را در پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: تدبر در قرآن، کشور را از بحران ها نجات می دهد و امروز نقش معاونت فرهنگی درگسترش فرهنگ و معارف قرآنی پررنگ تر است.
وی اشاعه فرهنگ قرآنی را در گرو بهره گیری از مبانی قرآن در رفتار تک تک افراد دانست و افزود: با شناخت معارف قرآنی و عمل به آن الگویی باشیم برای دیگران و با رفتار صحیح خود مردم را جذب کنیم.
دکتر قناعتی ادامه داد: اگر موفقیتی داریم بر گرفته از قرآن است و آنچه کشور را محافظت می کند ریشه در قرآن دارد و امیدوارم همه ما برای کسب معارف قرآنی قدم برداریم و با عمل به دستورات قرآن در مسیری حرکت کنیم که به رستگاری برسیم.
دکتر علیرضا اولیائی منش با اشاره به اهمیت پرداختن به شناخت مفاهیم قرآنی در کشور گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری کشور نیاز به 10 میلیون حافظ کل قرآن دارد.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به حدود 5 هزار حافظ کل قران در کشور گفت: ما با معجزه پیامبر خاتم (ص) فاصله داریم که دلیل آن عدم آشنایی با معانی، مفاهیم و مبانی قرآنی است.
وی فاصله گرفتن مردم خصوصا جوانان از قرآن را ناشی از تعابیر مختلف از کلمات قرانی عنوان کرد و افزود: بدین منظور آموزش سریع ترجمه قرآن و آیات کاربردی و موضوعی در حداقل زمان مدنظر قرار گرفت و طرحی که به عنوان پتنت ثبت شده بود از یک موسسه قرآنی گرفته شد.
دکتر علیرضا اولیائی منش ادامه داد: این طرح به این صورت است که آشنایی با معانی و مفاهیم 2 درصد کلمات در قرآن 82 درصد متن قرآن فهمیده می شود، یعنی ما بیش از 87000 کلمه در قرآن داریم که اگر بیش از 1200 معنی و مفهوم لغات را یاد بگیریم آشنایی با 82 درصد از کلمات قرآنی در زمان کوتاه فراهم می شود.
وی با بیان اینکه معاونت بهداشت دانشگاه به عنوان پایلوت این طرح را انجام داده است گفت: خوشبختانه در اجرا با استقبال بسیار خوبی رو به رو شدیم به طوری که 400 نفر از پرسنل یعنی یک پنجم از پرسنل معاونت بهداشتی در این مسابقه شرکت کردند و 110 پرسنل توانستند حدنصاب نمره را کسب کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اقدام ارزشمند و شایسته معاونت بهداشتی در امر آموزش مبانی و مفاهیم قرآن گفت: قرآن شناسنامه پیامبر (ص) است و برای شناخت زندگی پیامبر بهترین منبع تدبر در آیات قرآنی است.
مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است گفت: دنیا به این باور رسیده که باید اسطوره سازی انجام شود و قرآن نیز بهترین الگو را پیامبر (ص) معرفی می کند.
وی گفت: اخلاق و سبک زندگی پیامبر بهترین الگو در همه ابعاد است که جامع کمالات انسانی را دارا است و با الگو قرار گرفتن قرآن در زندگی انسان را به کمال می رساند که در این خصوص باید فرهنگ سازی شود و ما نیز در این امر دانشگاه را حمایت می کنیم.
توضیح اینکه در پایان این مراسم از 110 برگزیده مسابقه کتابخوانی قرآنی تقدیر شد.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 246166
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

/////

/////

02/06/22 - 12:07

درود ..خسته نباشید به همه انهایی که دراین مسابقه به هر نحو شرکت کردند... انشا الله سری بعد به برنده ها جوایز با ارزش بیشتری در نظر بگیرید شرکت کنندهای بیشتری خواهید داشت موفق باشید...

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *