دکتر نیما رضایی: احترام گذاشتن به روپوش سفید بسیار ارزشمند و مقدس است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مراسم که 23 بهمن 1400 با حضور دکتر قناعتی رئیس دانشگاه در تالار ابن‌سینا برگزار شد، دکتر نیما رضایی استاد گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی با اشاره به اینکه همیشه در مراسم جشن روپوش سفید باذوق و شوق حضور پیدا می‌کنم؛ گفت: به‌طورکلی حضور در دانشکده پزشکی خیلی حس و حال خوبی را برایمان به همراه دارد.  
وی ادامه داد: بگذریم که در آن زمان برای ما جشن روپوش سفید نمی‌گرفتند و جشن علوم پایه هم با تلاش خودمان گرفته شد؛ اما به نظرم در واقع ورود به حرفه پزشکی از همان روپوش سفیدش آغاز می‌شود.
دکتر رضایی افزود: در زمانی که مشغول علوم پایه هستیم حس پزشک شدن به آدم دست نمی‌دهد، اما زمانی که با روپوش سفید به بخش‌های بالینی می‌روی و به‌عنوان دکتر مورد خطاب قرار می‌گیری، حس خوب و مقدسی است؛ ای‌کاش همه قدرش را بدانیم، متأسفانه در جامعه یک سری نامهربانی‌ها را شاهد هستیم اما به‌هرحال نگاه به پزشک مقدس است.  
این استاد برجسته دانشگاه تصریح کرد: پزشکان چشم و امید خیلی از بیماران هستند اینکه به چه صورت با آن‌ها برخورد می‌شود و ... اما باید قدر خودمان را بدانیم، احترام گذاشتن به روپوش سفید به نظرم بسیار ارزشمند است.  
دکتر رضایی با اشاره به توصیه دانشجویان نسل جدید، خاطرنشان کرد: درست است که خیلی آسمان آبی نیست خاکستری است! اما امید را در دلتان زنده نگه دارید. نیامده‌ایم که در حرفه پزشکی پول‌دار شویم و همه از ما تعریف کنند. به‌خاطر دل خودمان آمده‌ایم. حالا که روپوش سفید بر تن می‌کنیم و وارد بخش‌ها می‌شویم احترام خودمان و بالین بیمار را نگه داریم و خوب یاد بگیریم تا در آینده از دانسته‌هایمان به‌درستی استفاده کنیم. 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *