دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی

رایزنی دکتر قناعتی و دکتر قالیباف برای پیگیری مالیات استادان و راه اندازی سریع مرکز مغز و اعصاب

دکتر حسین قناعتی صبح روز دوشنبه 29 شهریور 1400 در دیدار با دکتر محمدباقر قالیباف درباره مالیات حقوق استادان و راه اندازی مرکز مغز و اعصاب گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی پس از دیدار با رئیس مجلس در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه گفت: دردیداری که با آقای دکتر قالیباف داشتم در چند موضوع گفت و گو کردیم و من برنامه‌های خودم را در دانشگاه علوم پزشکی تهران برایشان توضیح دادم.
وی افزود: من یک سبقه ای را با آقای قالیباف دارم؛ درزمان دفاع مقدس و در منطقه جنگی ایشان فرمانده ما بودند بنابراین ضمن تجدیدخاطره با هم درباره مسائل دانشگاه گفت و گو کردیم.
دکتر قناعتی گفت: در این دیدار دو خواهش از ایشان کردم؛ یکی در زمینه بحث مالیات اساتید و پرداخت پلکانی مالیات بود که عرض کردم با این طرح کار برای دانشگاه های علوم پزشکی تهران در رقابت با بخش خصوصی بسیار سخت خواهد شد و ما نمی توانیم اساتید را در بخش دولتی حفظ کنیم. در نتیجه ممکن است استادان کار در این بخش را رها کنند و به بخش خصوصی کوچ کنند که باعث می شود دانشگاه ها از وجود ایشان خالی شود.
دکتر قناعتی با اشاره به گفت و گوی خود با رئیس مجلس درباره راه اندازی مرکز علوم اعصاب گفت: در این دیدار برای این موضوع هم تفاهم کردیم که ان شاءالله این تفاهم را از طریق معاونت پشتیبانی پیگیری خواهیم کردتا سریع‌تر این پروژه با مشارکت ما و خیریه امام رضا به بهره برداری برسد و امیدوار هستیم این مهم رخ بدهد که این مرکز از لحاظ عملیاتی و اجرایی تحویل دانشگاه شود.
سرپرست دانشگاه با بیان اینکه رئیس مجلس قول مساعد داد که این موضوع را بررسی کند افزود: در گفت و گوی تلفنی با دکتر عبدالحسین روح‌الامینی استاد دانشگاه و نماینده مجلس هم درباره موضوع مالیات استادان صحبت کردم و مقرر شد با مکاتبه و مذاکره با دکتر محسن رضایی معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور و دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت مسایل مالیات و مالی پرداخت دانشگاه ها به اساتید را درست کنیم به گونه ای که انگیزه‌ کافی برای دوستانی که تمام وقت کار می‌کنند ایجاد شود و آنان در دانشگاه احساس غبن و کمبود پرداخت نداشته باشند و شرایط طوری نشود که بخواهند تصمیم بگیرند که به طرف بخش خصوصی بروند.

 

 

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر عادل مظلومی
00/06/29 - 19:24

با سلام از جناب آقای دکتر قناعتی سرپرست محترم دانشگاه بابت تلاش جهت اصلاح قانون پرداخت مالیات و پیگیری مجدانه موضوع نهایت تشکر و قدردانی را می نمایم. یکی از اعضای هیأت علمی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
دکتر نادر روشن
00/06/30 - 11:54

با سلام از استاد گرامی جناب آقای دکتر قناعتی که در امور هیات علمی اهتمام دارند کمال تشکر را دارم. توفیق شما در انجام امور دانشگاه از خداوند متعال مسالت دارم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *