با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت

فاز اول ساخت پروژه نیمه‌تمام بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک کلید خورد

مدیر عامل بانک ملت، حمایت خود را در جهت اتمام پروژه بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد.

گالری عکس
به گزارش کانون خیرین سلامت و حامیان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشستی که به مناسبت عقد قرارداد شروع عملیات ساخت پروژه نیمه تمام بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک برگزار شد، بانک ملت حمایت و پشتیبانی خود را از این پروژه در قالب ارائه تسهیلات اعلام کرد.
دکتر هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت و حامی این پروژه بابیان اینکه بهره‌برداری از پروژه مهدی کلینیک می‌تواند ظرفیت قابل‌توجهی از نیاز کشور در بخش درمان و سلامت را پوشش دهد گفت: پروژه مهدی کلینیک در گذشته به دلیل محدودیت‌های که به لحاظ مالی داشته با چالش‌هایی مواجه شده است؛ بنابراین با حمایت بانک ملت برای بازسازی و استقرار ساختار این مجموعه، به نظر می‌رسد با اطمینان خاطر بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
دکتر اخلاقی در خصوص نحوه عقد قرارداد بانک ملت با دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در برنامه توسعه و طرح سلامت به موضوع اتمام پروژه مهدی کلینیک پرداخته‌شده است، با توجه به اهمیت این پروژه، در سال گذشته موافقت اصولی بانک در حمایت این پروژه و فرایند عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی تهران داده شد که خوشبختانه این توافق امروز نهایی شد و امیدوار هستیم ظرف یک ماه آینده بر اساس صورت‌وضعیت پیشرفت کار تسهیلات پرداخت شود.
مدیرعامل بانک ملت، ضمن ابراز خرسندی از عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی تهران، حوزه بهداشت و درمان را یکی از شرکای استراتژیک خود خواند و افزود: بانک ملت نه‌تنها در این پروژه بلکه در پروژه‌های دیگر حوزه سلامت هم حضور فعال دارد. جامعه پزشکی کشور نقش مهمی در نظام اقتصادی و تأمین سلامت کشور دارد و همواره از خدمات بانک ملت استفاده کرده است. بانک ملت هم بااهمیت دادن به جامعه پزشکی که ازلحاظ اقتصادی آن را در زمره مشتریان خوش‌حساب خود می‌داند، علاقه‌مند است از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور، حمایت بعمل آورد.
وی انگیزه حمایت از این پروژه بزرگ را وظیفه اجتماعی خود خواند و اعلام کرد: تمامی نهادها ازجمله مؤسسات اقتصادی مسئولیت‌های اجتماعی هم دارند. یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ما هم در قالب حمایت از پروژه‌های سلامت تعریف‌شده است که امیدواریم در ادامه پروژه‌هایی که درگذشته داشتیم بتوانیم این پروژه را هم حمایت کنیم و نقش مؤثری در سلامت مردم عزیزمان ایفاء کنیم.
دکتر اخلاقی در خصوص زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی، فاز اول این پروژه ظرف مدت 18 ماه انشاالله به بهره‌برداری می‌رسد. البته پروژه در فازهای متعددی تعریف‌شده است. فعلاً در فاز اول پروژه حدود 250 تخت به همراه چند بخش و اتاق عمل راه‌اندازی می‌شود. در ادامه برای فاز 2، ظرفیت مالی بیشتر نیاز است و ابعاد پروژه هم گسترده‌تر خواهد بود.
وی بهره‌برداری پروژه در 2 فاز را صرف جویی در زمان برای ارائه هر چه سریع‌تر خدمات درمانی به مردم خواند و گفت: پیش‌بینی پروژه در 2 فاز منطقی است. مجریان پروژه اولویت‌بندی را به‌گونه‌ای قرار داده‌اند که در فاز اول 250 تخت و بخش‌های تخصصی فعال شود. همچنین بخش‌هایی فعال شود که ازنظر سرعت دسترسی و به وقوع پیوستن زمان کمتری نیاز داشته باشد.
مدیرعامل بانک ملت ضمن اطمینان خاطر از به اتمام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تیمی که مسئولیت این پروژه را برعهده‌گرفته است از تخصص‌های متعددی برخوردار است و عملکرد موفق آن‌ها در پروژه‌های گذشته و حمایت بانک ملت، اجرایی شدن و عملیاتی بودن آن را تضمین می‌کند. امیدوار هستیم در این بازه زمانی تعریف‌شده، پروژه تحقق پیدا کند و ما نیز همچون گذشته بتوانیم وظایف خود را در قبال بخش سلامت به‌خوبی انجام دهیم.
در پایان این نشست که روز یکشنبه 24 اردیبهشت 96 در دفتر مدیریت پروژه بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک برگزار شد، بازدیدی از طبقات و بخش‌های نیمه ساخته این پروژه به انجام رسید.
توضیح این که، در این نشست، دکتر علی‌صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک ملت، دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، آزاده چترروز مدیر امور مالی دانشگاه، اعضای هیئت‌مدیره پروژه مهدی کلینیک، مهندسین و مجریان این پروژه حضور داشتند.
گفتنی است پروژه 800 تخت خوابی مهدی کلینیک در مساحتی بالغ‌بر 107 هزار مترمربع واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1390 به دست خانواده مرحوم گرامی از خیرین بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران کلید خورد و با صرف هزینه 140 میلیارد تومانی با پیشرفت 30 درصدی در سال 1393 به دلیل مشکلات مالی، این پروژه نیمه‌تمام ماند. در حال حاضر با حمایت بانک ملت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عملیات ساخت بار دیگر آغازشده است.
خبر: رقیه باقرزاده
عکس: مرزبان

تهیه کننده:

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

ان شاالله به سلامتی هر چه زودتر این بیمارستان به بهره برداری برسه و مشکلات رفت و آمد بیماران حل بشه به برکت نام زیبای آقا امام زمان . خدا قوت ممنون استاد جعفریان عزیز دست خدا به همراهتان

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر جعفریان بقول چینی ها را هزار کیلومتری را باقدم اول شروع میکنند .از کمکهای افراد خیر در ایام ماه مبارک بیشتر استفاده نمائید وبرای اداره آتیه آن از هم اکنون یک طرح اقتصادی تهیه فرمائید تا بصورت خودکفا بتواند درپرداخت قسمتی از اقساط آتی اقدام شود

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *