نخستین نشست مشترک ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها در سال 96 برگزار شد

نشست مشترک ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها با حضور دکتر علی جعفریان، رییس دانشگاه، اعضای ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه، روسا، معاونین آموزشی و درمان، بیمارستان‌های تابعه در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
نشست مشترک ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه با دستور جلسه، گزارش فعالیت بیمارستان‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، گزارش فعالیت‌های کنترل عفونت در دانشگاه و معرفی بیمارستان‌های برتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه، ضمن تبریک سال نو و میلاد مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی (ع)، گزارش جامعی از عملکرد نوروزی بیمارستان‌های دانشگاهی و معاونت درمان در تعطیلات نوروز 96 و بیمارستان‌های فعال‌تر در این ایام و بیمارستان‌های برتر دانشگاه درزمینهٔ کنترل عفونت در سال 1395 ارائه داد.
وی٣٥ مورد بازدید توسط کارشناسان معاونت درمان، 60 مورد بازدید از همه مراکز بیمارستانی تحت پوشش توسط پزشکان ستاد هدایت و 30 مورد بازدید هیئت‌رئیسه از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاهی در ایام تعطیلات نوروزی توسط اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه را گزارش کرد.
معاون درمان دانشگاه، از مراجعه 72000 نفر به اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه در ایام نوروز خبر داد و گفت: مراجعه به اورژانس بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نسبت به سال 95 که 67844 نفر بوده افزایش داشته که در این میان تعداد بیماران بستری که ظرف مدت 6 ساعت از اورژانس ترخیص شده بودند نیز نسبت به سال 95 افزایش داشته است.
وی رضایت‌مندی مراجعین از خدمات اورژانس، ویزیت روزانه اساتید آنکال سرویس‌های مختلف در ایام تعطیلات نوروز، مناسب بودن زمان پاسخگویی آزمایش‌ها و فعالیت واحد رادیولوژی، مناسب بودن گردش کار اورژانس، مطلوب بودن وضعیت تعیین تکلیف بیماران اورژانس، مناسب بودن وضعیت حضور و فعالیت متخصصین مقیم در اکثر موارد، رضایت از خدمات و عملکرد کادر پرستاری در اورژانس و فعال بودن کت لب و PCI در ایام تعطیلات را از نکات مثبت بازدیدهای نوروزی برشمرد.

سپس دکتر جعفریان رئیس دانشگاه، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی خوب برای همه همکاران گفت: در بازدیدهای نوروزی که توسط هیئت‌رئیسه انجام شد مشخص شد متخصصین رشته‌های مختلف در این ایام حضور فعال داشتند که جای تشکر دارد.
وی بر لزوم ارتباط پزشک با بیمار در بیمارستان‌های دانشگاه تأکید کرد و گفت: ارتباط پزشک با بیمار در بیمارستان‌های ما باید تقویت شود و بر همین اساس در نظر داریم کارگاه‌های آموزشی را در دانشگاه برگزار نمائیم.
دکتر جعفریان در خصوص حواشی احتمالی که ممکن است در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد تأکید کرد: که روسای بیمارستان‌ها مستقیماً ورود پیدا کنند و با واکنش به‌موقع و سریع مسئله پیش‌آمده را برطرف نمایند.
دکتر جعفریان در خصوص کنترل عفونت‌های بیمارستانی هم گفت: در کشورهای پیشرفته، موضوع عفونت‌های بیمارستانی از موضوعات اجتماعی است عامه مردم مشکلات عفونت‌های بیمارستانی را می‌دانند و از بروز مشکلات آن مطلع‌اند. ارائه خدمات باکیفیت و کنترل عفونت بیمارستانی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه است که ضرورت دارد روسای بیمارستان‌ها در جلساتی که در این خصوص برگزار می‌شود حضور يابند.
توضیح اینکه، سه بیمارستان برتر درزمینهٔ ارتقاء نظام مراقبت عفونت بیمارستانی در بازه زمانی یک‌ساله شامل بیمارستان آرش به‌عنوان رتبه برتر در بیمارستان‌های کمتر از 300 تخت و بیمارستان‌های مرکز قلب تهران و مرکز طبی رتبه اول و بیمارستان‌های شریعتی و امام خمینی رتبه دوم را در میان بیمارستان‌های بالای 300 تخت در جلسه معرفی شدند که طبق مصوبه جلسه اعضا ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت، با اهدای پاداش از آن‌ها تقدیر خواهد شد.
خبر و عكس :نسيم اخگر

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر