نشست اعضای صندوق ضمانت سرمایه گذاری وزارت صمت با رئیس پژوهشکده قلب وعروق

رئیس پژوهشکده قلب و عروق گفت: اولویت جدی پژوهشکده قلب و عروق با الهام از منویات مقام معظم رهبری و ماموریت های دانشگاه، پروژه های دانش بنیان منجر به تولید محصول و خلق ثروت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز سه شنبه ۳۱ خرداد 1401 پژوهشکده قلب و عروق میزبان ۳ عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صمت بود.
در این دیدار، دکتر محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صمت، دکتر محبوب پناهی معاونت فنی و برنامه ریزی و عضو هیات مدیره و مهندس محسن سراج زاده عضو هیات مدیره این صندوق مهمان دکتر مسعود کبیر رئیس پژوهشکده قلب و عروق بودند.
در ابتدای جلسه دکتر مسعود کبیر توضیحاتی را در خصوص ساختار، ظرفیت های علمی،‌ میزان تولیدات علمی و نیز چشم انداز و اولویت های پژوهشی پژوهشگده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشگی تهران ارائه داد.
رئیس پژوهشکده قلب و عروق اشاره کرد: ضمن حفظ و ارتقای وضعیت نسبتا مناسب پژوهش های کلاسیک، اولویت جدی پژوهشکده قلب و عروق با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری و ماموریت های دانشگاه، پروژه های دانش بنیان منجر به تولید محصول و خلق ثروت در حوزه قلب و عروق است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۴ پروژه محصول محور مبتنی بر نیازهای فعلی کشور در حوزه تجهیزات پزشکی تعریف شده است که در مراحل مختلف از مطالعات اولیه تا آماده برای تجاری سازی قرار دارند.
 دکتر محبوب پناهی معاونت فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن تشکر از دعوت دکتر مسعودکبیر و ابراز خرسندی از نگاه ایشان به تقرب سه حوزه دانشگاه، صنعت و بازوهای تامین مالی به ارایه گزارشی در خصوص ظرفیت ها و ماموریت های این صندوق دولتی برای حمایت از شرکت ها و پروژه های دانش بنیان پرداخت و راهکارهای گسترش تعامل دو مجموعه و حمایت طلبی توسط مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق بررسی شد.
در ادامه بازدیدی از مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق به عنوان یکی از ۳ مرکز تحقیقاتی پژوهشکده قلب و عروق انجام شد. در این بازدید مهمانان با امکانات این مرکز تحقیقاتی اعم از اتاق عمل حیوانات، کت لب و EP لب حیوانات،‌آی سی یو و  ‌اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی داپلر عروقی حیوانات برای پشتیبانی تحقیقات محصول محور و تست و ارزیابی ایمنی و اثربخشی دارو و تجهیزات تولید شده در این حوزه از نزدیک آشنا شدند.
در انتهای بازدید هیات مهمان ضمن کم نظیر توصیف کردن ساختار پژوهشی پژوهشکده قلب و عروق و زیرساخت ها و امکانات و ایده های نوآورانه و روحیه مثبت و پویا در نیروی انسانی و تیم مدیریتی، از آمادگی کامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صمت برای حمایت حداکثری از پروژه های دانش بنیان این پژوهشگده خبر دادند و بر لزوم تداوم ارتباط این دو مجموعه تاکید کردند.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *