• تاریخ انتشار : 1400/06/10 - 10:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 422
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست اول وبینار بررسی ابعاد روانی ـ اجتماعی رفتارهای پیشگیرانه از کووید 19 در دانشکده مجازی برگزار شد

اولین نشست وبیناری بررسی ابعاد روانی ـ اجتماعی رفتارهای پیشگیرانه از کووید 19 با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره دانشگاه تهران و میزبانی فنی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی و با حضور بیش از 230 مخاطب آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، نشست اول بررسی ابعاد روانی ـ اجتماعی رفتارهای پیشگیرانه از کووید 19 به صورت وبینار و با سخنرانی استادان و پژوهشگران دفتر آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره دانشگاه تهران، اعضای هیئت علمی دانشگاه های مدعو و با همکاری فنی دانشکده مجازی 9 شهریور 1400 برگزار شد.

در این نشست ابعاد روانی ـ اجتماعی رفتارهای پیشگیرانه از کووید 19 با سخنرانی های دکتر مجید صفاری نیا، استاد روانشناسی و مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم، دکتر فرشید رضایی، مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و عضو کمیته علمی کشوری کووید 19، دکتر زهره رافضی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت مدیره انجمن روان شناسی اجتماعی ایران، دکتر طاهره دهداری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر نسرین روزبهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر آزاده عسگری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت مدیره انجمن روان شناسی اجتماعی ایران، دکتر حمید پیروی، رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، دکتر فاطمه زارعی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر عباس وثوق مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست از بحران ها به عنوان یکی از پرتکرارترین و مهم ترین مشکلاتی که در جهان اتفاق می افتد یاد و بر نقش ارتباطات در این زمینه تأکید شد به گونه ای که برقراری ارتباطات ضعیف در وقوع یک بحران یا شرایط اضطراری می تواند آن بحران کوچک را به یک بحران بسیار بزرگ تبدیل کند. همچنین به معیارهای یک پیام اثربخش در سلامت و فنون مختلفی که برای طراحی پیام وجود دارد تا قدرت متقاعد کنندگی آن را افزایش دهد، پرداخته شد.
در ادامه استفاده از مدل ها و تئوری های آموزش بهداشت شامل مدل اعتقاد بهداشتی، تئوری انگیزش محافظت، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و تئوری شناختی ـ اجتماعی در تبیین رفتارهای محافظت کننده از کووید 19 مورد بحث قرار گرفت، همچنین در توصیه های تغییر رفتار به ترغیب مردم به اتخاذ رفتار پیشگیرانه با ارائه دلایل شفاف، عدم بمباران اطلاعاتی آنها، دقت در ارسال اطلاعات، ارائه شواهد واطلاعات جدید بدون ترس از تصحیح پیامها و اظهارات قبلی در صورت لزوم، اجتناب از سرزنش مردم، اما در عوض تقویت حس مسئولیت پذیری به خصوص در قبال گروههای آسیب پذیر و ... پرداخته شد.
در پایان به سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داده شد و راه کارهای پیشنهادی برای ابعاد روانی ـ اجتماعی رفتارهای پیشگیرانه از کووید 19 جمع آوری شد.

  • گروه خبری : دانشکده مجازی
  • کد خبر : 196240
آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *