نشست تعاملی بررسی استانداردهای بین گروهی بخش های ICU بیمارستان سینا برگزار شد

دکتر طالب پور، بخش ICU را چهار راه تعاملی بین سرویس های مختلف پزشکی خواند.

 به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، نشست تعاملی بررسی استانداردهای بین گروهی بخش های ICU  سه شنبه 26 تیر ماه سال 97 با حضور دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان، مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس این مرکز در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر طالب پور، بخش ICU را چهار راه تعاملی بین سرویس های مختلف پزشکی خواند و بیان داشت: هدف از این نشست ارتقاء نحوه سازش بین گروه های پزشکی و همچنین بین کادر پزشکی و پرستاری است تا با بیان نقاط ضعف و ارائه راه حل های منطقی برای رفع آنها، یک آیین نامه در حیطه های فعالیتی و تعاملی که به سود بیماران است تدوین شود.
وي در ادامه تصریح کرد: در کل برگزاری این جلسه ها با گروه های مختلف در راستای تدوین چارت کاملی است که به عنوان برنامه راهبردی بیمارستان مورد بهره برداری قرار گیرد.
دکتر اتابک نجفی، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان، با بیان اینکه اداره ICU باید به صورت تعاملی و بین گروهی انجام پذیرد گفت: در اداره این بخش باید از تمام تخصص ها و فوق تخصص ها بهره گرفت.
سپس وي با بیان اینکه در دنیا به 3 روش؛ باز( (open، نیمه بسته ( semi Close ) و بسته (Close)  بخش ICU اداره می شود و در بیمارستان سینا شیوه مدیریتی نیمه بسته برای اداره این بخش به کار گرفته شده است گفت: ما در تلاشیم که شیوه اداره بخش ICU را ارتقاء دهیم و از کمک های سرویس های پزشکی دیگر در این راستا استقبال می کنیم.
دکتر مجتبی مجتهدزاده؛ فوق تخصص فارماکوتراپی این مرکز؛ با بیان تاریخچه ای از بخش ICU بیمارستان، تصریح کرد: کمترین مورتالیتی ICU کشور را داشته ایم و داریم و با تلاش های انجام شده به جایی رسیدیم که دانشگاه از ما خواست دوره PHD مراقبت های ویژه ( Critical Care ) را برگزار کنیم. در حال حاضر بخش ICU این مرکز مرجع مراقبت های ویژه منطقه است و دانشجویانی از کشورهای اطراف در آن مشغول تحصیل هستند.
وي در ادامه تصریح کرد: برای تعامل مطلوب تر در این بخش، بهتر است استادان گروه های مختلف با یکدیگر به مشورت و تصمیمی گیری برای بیماران بپردازند.
دکتر شریعت محرری، رئیس بخش بیهوشی بیمارستان، خواستار تهیه تجهیزات برای بخش ICU شد.
دکتر علی یعقوبی نوتاش، متخصص جراحی عمومی این مرکز؛ تعامل در ICU را در برگزاری جلسه ها بین گروهی، نگارش برنامه ای مدون و اجرای دستورهای منطقی همه گروه ها دانست و خواستار احیای ICU جراحی در این مرکز شد. ایشان در ادامه آموزش مراقبت های ویژه برای دستیاران گروه جراحی را محسوس تلقی کرد و بیان داشت.: جراحانی که تربیت می شوند باید توانایی نجات بیماران را در نقاط دور دست و بدون امکانات کشور داشته باشند.
دکتر سید ابوالقاسم مرتضوی، متخصص جراحی اعصاب بیمارستان، بر تعامل بیشتر گروه بیهوشی با دیگر سرویس های پزشکی که بیمار خود را به بخش های ICU ارجاع می دهند تاکید کرد.
دکتر آرزو احمدی، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه این مرکز، با بیان اینکه گروه مراقبت های ویژه به صورت ثابت در بخش  ICU مستقر می باشند برای تعامل مطلوبتر خواستار حضور استادان گروه های دیگر بر بالین بیماری ارجاعی خود در این بخش شد تا متخصصان مراقبت های ویژه بتوانند گزارشی کامل تر از روند درمان بیمار در اختیار آنها قرار دهند.
دکترسید حمیدرضا شریف نیا، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان، با تشکر از برگزاری این جلسه بر حضور استادان بر بالین بیمار در بخش ICU تاکید کرد و بیان داشت: مشاوره بین اساتید سرویس های پزشکی در بخش ICU سبب ایجاد رضایت خاطر خواهد شد.
راضیه نیکپور، سرپرستار بخش ICU اورژانس، خواستار تجهیزات استاندارد برای بخش ها شد.
پوران فتحی، سرپرستار بخش ICU جنرال، به بیان گزارشی از این بخش پرداخت و خواستار مانیتورینگ پورتابل، برای حمل و نقل بیمار شد.
سوریا بابایی، مدیر دفتر پرستاری بیمارستان، ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه، به بیان نکاتی در خصوص نحوه پذیرش بیمارانی که از مراکز درمانی دیگر به این بیمارستان ارجاع می یابند و ویزیت بیماران اینتوبه داخل بخش ها پرداخت.
دکتر نجم الدین، مسئول داروخانه این مرکز، نیز نحوه تخصیص و توزیع دارو و تجهیزات در بیمارستان را تشریح کرد.
خبر و عکس: آسيابي  

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی