نهمین جلسه کمیته بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401 برگزار شد

در جلسه آذرماه کمیته بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چالش‌ها و راهکارهای مرتبط با پیاده‌سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحد رختشوی‌خانه بررسی و بر ضرورت تکمیل فرم سرجمع داری اموال پارچه‌ای بخش‌ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نهمین جلسه کمیته بهداشت محیط مجتمع، یکشنبه 20 آذر 1401 با حضور احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، مهندس سید رضا رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، لیلا ترک‌زاده مدیر امور عمومی انستیتو کانسر، امیر آقا مولایی مسئول واحد خدمات، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار، مهندس سمیه رباط میلی مسئول بهداشت محیط و دبیر کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

احد اکرمی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود گربه‌ها به محیط‌های درمانی گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید به راهکارهای عملیاتی فکر کنیم که درعین‌حال هزینه‌های گزافی را به سیستم تحمیل نکند.

سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی مجتمع کندی پیشرفت برخی از پروژه‌های زیرساختی را هم‌زمانی آن با تکمیل بیمارستان مهدی کلینیک دانست و گفت: ما در مرحله گذار هستیم و گاهی تاخیر در اجرای مصوبات این کمیته به معنای متوقف شدن برنامه‌ها نیست و تنها به دلیل اقدامات موازی در مهدی کلینیک و سیاست‌های مبتنی بر طرح جامع برای انتقال برخی مراکز زیرساختی مثل رختشوی‌خانه به آن است که به‌زودی نهایی و اجرا می‌شود.

مهندس رباط میلی با اشاره به بازخورد مذاکرات مربوط به کنترل جمعیت گربه‌های مجتمع با دانشکده دامپزشکی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای عقیم‌سازی حیوانات، بهترین راهکار پیشنهادی در حال حاضر بهسازی فضای فیزیکی ساختمان‌ها، شناسایی و مسدود کردن مسیرهای احتمالی ورود گربه‌ها به داخل بخش‌های بالینی است.

وی در ادامه به مهم‌ترین چالش‌های مرتبط با پیاده‌سازی استانداردهای اعتباربخشی بهداشت محیط در رختشوی‌خانه مجتمع پرداخت و توضیح داد: مهم‌ترین دغدغه ما در بحث اعتباربخشی به مشکلات تهویه ناشی از تغییرات جدید ساختاری و راه‌اندازی دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک واحد رختشوی‌خانه برمی‌گردد که انتظار داریم با همکاری مدیریت دفتر فنی اصلاحات موردنیاز تسریع شود.

مسئول واحد بهداشت محیط در خصوص سنجه‌های آماری بهداشت محیط گفت: متاسفانه به دلیل کمبود نیرو، سخت‌افزار و زمان‌بر بودن، امکان تهیه آمار الکترونیکی به‌خصوص در واحد رختشوی‌خانه مهیا نیست. بااین‌حال به دلیل اهمیت این داده‌ها چه در بحث اعتباربخشی و چه صرفه‌جویی منابع مالی، فرم سرجمع داری اموال پارچه‌ای برای بخش‌ها و رختشوی‌خانه طراحی کرده‌ایم که توفیق اجرای این فرآیند به مسئولیت‌پذیری و دقت نظر سرپرستاران محترم بخش‌ها وابسته است.

ترک‌زاده نیز با توجه به هزینه‌های مربوط به مفقود شدن ملحفه تخت‌های بستری و لباس بیماران، گردآوری و جمع‌بندی داده‌های فرم سرجمع داری اموال پارچه‌ای را بسیار مهم خواند.

در این جلسه همچنین گزارش‌های مربوط به نتایج بازدید ارزیابان معاونت بهداشتی دانشگاه از وضع بهداشت، نظافت و تفکیک پسماندهای مجتمع و بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از وضع بهداشتی بخش‌های بالینی در آبان ماه جاری ارائه و طرح پلاکارد اطلاع‌رسانی مخاطرات بهداشتی گربه‌های خیابانی برای نصب در معابر مجتمع تصویب شد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *