همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های وابسته کشور برگزار شد

همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های وابسته پیرامون تحلیل وضعیت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، بهره وری منابع مالی و انسانی، بهره وری منابع سلامت، برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و معرفی موسسه عالی تربیت مدیران نظام سلامت به میزبانی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، در این گردهمایی که با حضور دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه دانشگاه و معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های وابسته کشور 31 خرداد و اول تیر 1401 برگزار شد؛ به موضوعاتی پیرامون تحلیل وضعیت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، بهره وری منابع مالی و انسانی، بهره وری منابع سلامت، برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی، معرفی موسسه عالی تربیت مدیران نظام سلامت و ارزیابی شیوه های هم افزایی در مدیریت منابع و مصارف بخش سلامت پرداخته شد.

اخلاق، کیفیت و توانمندی در مدیریت، عامل اصلی بهره وری در موضوعات مدیریتی
دکتر قناعتی رئیس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی در این برنامه، صداقت، اخلاق و انسانیت را مقدم بر منافع معرفی کرد و گفت: با دوری از ریاکاری و داشتن صداقت باید سعی شود روی توانمندی های خودمان کارکنیم و همواره راه حل هایی را برای مشکلات بشریت هموار سازیم، چراکه برداشتن یک قدم برای غیرخدا، تمامی کارها را باطل می کند.
وی در تکمیل سخنان خود افزود: اگر اصرار بر ادامه مدیریت دارید باید سعی کنید در کنار تخصص های خود مهارتهای مدیریتی را هم کسب کنید، چراکه اگر مدیریت درست انجام شود دو به اضافه دو  بیشتر از چهار میشود  باید توجه کنید که هیچوقت قانع به کیفیت نباشید و در راستای افزایش آن گام بردارید. یکی از مهمترین مسائل در مدیریت توجه به نقاط ضعیف سیستم است چون زنجیر از ضعیفترین قسمت خود پاره می شود برای همین، بر تقویت این نقاط تاکید داشته باشید.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با تأکید براینکه رسالت ما این است که پیشگیری بر درمان ارجحیت پیدا کند افزود: تلاش همه ما باید بر این موضوع تاکید کند که شبکه ای ایجاد کنیم تا تمام امکانات، تجهیزات و خدمات در آن فراهم شود که همه کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

عقد تفاهم نامه نیروی انسانی با همه واحدهای دانشگاه به عنوان یک تجربه موفق دانشگاهی
دکتر ذاکریان معاون توسعه دانشگاه پیرامون تجربیات موفق دانشگاهها در حوزه منابع انسانی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران عقد تفاهم نامه نیروی انسانی با همه واحدهای دانشگاه اعم از 12 دانشکده و 14 بیمارستان در حال اجراست. در این تفاهم نامه که با همکاری معاونان درمان و آموزش دانشگاه و روسای مراکز بیمارستانی صورت می گیرد؛ هر کدام از واحدهای دانشگاه در جذب منابع انسانی و تعداد نیروهای مورد نیاز خود طبق تفاهم نامه به توافق رسیده و بعد از اقدامات اداری به واحدهای متقاضی ابلاغ می شود.
توضیح اینکه در حاشیه این گردهمایی دو روزه پنل ها و نشست های تخصصی ویژه مدیران منابع انسانی برگزار و بر اولویت های وزارت بهداشت در برنامه های بهداشتی پیرامون، اولویت پیشگیری بر در مان، اولویت روستا بر شهر، اولویت پزشک خانواده و نظام ارجاع، اولویت مناطق محروم بر مناطق برخوردار تاکید شد.

 

 

 

 

 

 

 

سیده کاملیا داودزاده
تهیه کننده:

سیده کاملیا داودزاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *