زنگ کاروان نشاط و سلامت به صدا درآمد

همایش پیاده روی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد

مدیریت تربیت بدنی برنامه ورزش همگانی پیاده روی و نرمش صبحگاهی را در هفته سلامت و با حضور تعداد زیادی از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در پارک لاله برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این برنامه شاد و مفرح روز سه شنبه 3 اردیبهشت 98 از ساعت 7:30 تا 8:30 با حضور دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر پارساپور مدیر دفتر ریاست و سرپرست روابط عمومی دانشگاه، دکتر وسکویی اشکوری مشاور رییس دانشگاه در امور زنان، مهندس ارسیلو مدیر نظارت و توسعه امور عمومی، دکتر محمدحسین پورغریب مدیر تربیت بدنی، دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقابل درب اصلی ستاد مرکزی دانشگاه آغاز و به سمت میدان اصلی پارک لاله ادامه یافت و در آنجا همراه با عموم مردم به ورزش صبحگاهی پرداختند.
در پایان، دکتر حلب چی در خصوص برگزاری برنامه ورزش همگانی و هفته سلامت، گفت: برنامه ای که امروز شاهد آن بودیم صرفاً یک حرکت نمادین به مناسبت هفته سلامت است، برای ارج نهادن به ارتقای سطح سلامت جامعه؛ به عقیده محققان و سیاست گذاران حوزه سلامت، پیشگیری بهتر از درمان است.
وی افزود: در ترویج طرح سه شنبه های بدون خودرو، سعی در ادامه این گونه برنامه ها داریم تا بتوانیم این امر را به عادتی در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه تبدیل کنیم.
همچنین دکتر پورغریب با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت 'مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت' بیان کرد: یکی از هدف‌های هفته سلامت، ارتقای سلامت همگانی است که امیدواریم با همکاری همه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی در امر ورزش این هدف بیش از پیش محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته کمک شایانی به حفظ و ارتقای سلامت افراد می‌کند گفت: برای حفظ و ارتقای سلامت، نیازمند حداقل تحرک و فعالیت بدنی هستیم.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه افزود: ورزش صبحگاهی را یک ورزش در دسترس، مفرح و سهل الوصول بیان و اظهار امیدواری کرد که این همایش ورزش صبحگاهی، آغازی برای افزایش ورزش و تحرک در زندگی افراد باشد.
توضیح اینکه، در پایان همایش پیاده روی از ورزشکاران پذیرایی و سپس از بین شرکت کنندگان به 10 نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

خبرنگار: نیلوفر کلانتری
عکاس: حسین شیخ محمدی

 

فرزاد  سلطانپور
تهیه کننده:

فرزاد سلطانپور