وبینار تازه های سویه جدید کرونا ویروس موسوم به امیکرون برگزار شد

دکتر زینب صیامی گفت: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز، از مردم میخواهیم که رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، وبینار تازه های سویه جدید کرونا ویروس، موسوم به امیکرون با سخنرانی دکتر زینب صیامی، متخصص بیماری های عفونی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته کنترل عفونت دانشگاه، یکشنبه یکم اسفند 1400 برگزار شد.

دکتر صیامی گفت: معمولا وقتی یک واریانت جدید ظاهر میشود چالش های زیادی از جمله میزان انتقال پذیری، میزان تاثیر واکسن و درمان ها روی آن وجود دارد و این موارد باعث میشود سوالات زیادی برای همکاران کادر درمان و عموم مردم ایجاد شود، همچنین نگرانی های زیادی را ایجاد میکند و با توجه به اینکه شبکه های مجازی بسیار فعال هستند و متاسفانه گاهی اطلاعات نادرستی در اختیار افراد قرار میدهند، بهتر است این اطلاعات توسط دانشگاه های علوم پزشکی در اختیار مردم قرار گیرد تا بتواند مقدار زیادی از چالش های آنها را برطرف کند.

وی افزود: همانطور که مشخص شده تعداد مبتلایان ویروس امیکرون نسبت به سوش های دیگر خیلی زودتر به پیک خود رسید و میزان ابتلا افزایش یافت. در این بیماری تعداد افراد مبتلا که علائم خفیف داشتند نسبت به واریانت های دیگر خیلی بیشتر می­باشد، همچنین میزان بستری بیمارستان ها و میزان شدت علائم نسبت به واریانت های دیگر در امیکرون کمتر است و این نکته خوبی است. با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون، نسبت به کشورهای دیگر در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی در رابطه با رعایت شیوه نامه ها در ایام جشن و تعطیلات نوروز گفت: با توجه به نزدیک شدن جشن نوروز، از مردم میخواهیم که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. همچنان رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک مناسب و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ مهمترین توصیه ما میباشد، این درحالی است که در صورت عدم رعایت این موارد متاسفانه ممکن است علیرغم کم بودن تعداد موارد شدید امیکرون، با چالش های جدی تری مواجه شویم.

فائزه فهیمی تبار
تهیه کننده:

فائزه فهیمی تبار

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *